torsdag 4 december 2008

"Maria-san, you here for bake cake?"

Detta är bråda dagar, som ni nog märk på mitt tveksamt aktiva bloggande... Men jag jobbar med Swedish Lifestyles pressdagar förstår ni, Whyred, Odd Molly och Tiogruppens japanska agentur. Två dagar står showroomet öppet för japansk press och stylister, och vårkollektionerna hänger i prydliga karamellfärgade rader och det är så mycket tjuuus!

Igår kom jag hit vid fyra. Det uppstod stor förvirring. Akiko, tjejen jag jobbar närmast och som är en av få som pratar engelska, var iväg på möte och jag stormade in på kontoret.

Maria: Hi guys! I'm here to make some press kits, Akiko has prepared some stuff for me. Do you know?
Fyra tjejer & en kille: ?????????????????????????????
TYSTNAD
Tjej: Maria-san, you are here to bake cake?
Jag: Eeh, no, I'm here to prepare the press kits.
Tjej: But we buy egg for you. In fridge eggs for Maria-san to make cake.
Jag: Okeeej... Well, I must have missed this information, but sure I can make cake. Shall I make Swedish christmas cake?
FÖRVIRRING. Jag ringer Akiko.
Jag: Hi Akiko! I think there's some misunderstanding. I'm in the office and the girls say the press kits are already done and that I shall bake a cake.
Akiko: Ah, nonono, you shall make press kits. I have prepared a note. Then, cake, but this is not first priority.
Jag: Ok, I'll see what I can do.

Summan summarum:
Någon har köpt ett Annas Pepparkakshus som de vill ha på display på pressvisningarna. Det är ett sånt där färdigt där man bara limmar ihop bitarna och trycker på smarties. Var äggen kom in i bilden vet jag faktiskt inte riktigt. Det blev inget pepparkaksbygge igår för vi hade inget socker att smälta ne, men nu jäklar! Nu kör jag! Multitasking ja för tusan!

Inga kommentarer: