onsdag 17 december 2008

Uppdatering om Världens Fulaste Permanent



Fanken vad det svider att skriva just PERMANENT. Permanent som i evigt, bestående, befäst... Jag vill ICKE ha den här moppen på huvudet i något som ens liknar en permanent period. Tack för alla era tips och råd förresten - jag kommer verkligen lusläsa och testa så mycket jag kan. Jag fick också tag på frisören idag och återigen gick kommunikationen åt helskotta.

Jag: Mushi mushi. My perm, I'm not really happy. It's ehuum... strange.
Frisör i luren: Aaaah, sosososoooo... What no good?
Jag: Well, some parts are straight and some are just too tightly curled. It looks really frizzy.
Frisören: Aaah, sososooo... You want smaller wave?
Jag: Eh no, I want it to be more even. I wanted big, soft wave, not small curl and half hair straight as before.
Frisören: Yes, we can make big curl. I use small and big perm.
Jag: Can I come by the salon today and show you? I can't really explain but it's very frizzy and no shine and no wave.
Frisör: Frizzeeee... What you mean? Can you please come with picture.
Jag: Yes, I will come to the salon with a picture. When is OK?
Frisör: Friday (flyday)?
Jag: Hai! But maybe no new perm, only lookng (och claima tillbaka pengarna bigtime).
Frisör: Aahh, soooosoooo neeee. Yes, see you flyday.
Jag: Ok. Byebye.

HÅLL UTKIK i bloggen efter Katastrof med Språkbarriär som Bidragande Faktor 2:0!!

I övrigt är jag ganska glad. Har ny t-shirt från UT Harajuku som det står "un douze" på, och det är festligt, för i mitt gamla tjejgäng har vi alltid använt ordet "dos" som kodord för äcklig, unken andedräkt (Atkins-bantare har VÄRSTA dosen!). Jag har fikat med Malin och Mia och det var mysigt men också lite sorgligt eftersom Malin flyttar till Sverige i morgon. Dessa eviga uppbrott - kommer man någonsin hamna på en plats där man är skyddad mot ständig ruljans och viktiga vänner som kommer och går?

I afton blir det avskedsmiddag på hawaiiansk restaurang i Ebisu. De har en massa SPAM på menyn. Vad är det med Japan och äckel-SPAM (pressat kött på konservburk)? Jag skulle hellre äta upp en tånagel än käka SPAM. Har någon testat, är det lika vidrigt som det ser ut?

Nu ska jag hem och powernappa lite. Är så ruskigt trött hela tiden. Trodde först det var sköldkörteln som packat ihop igen, men har varit på undersökning och den ligger faktiskt inte bakom. Skulle kunna sova dygnet runt som det känns nu...

Inga kommentarer: