onsdag 23 maj 2007

Dagens utmaning - färga håret

Sitter nu med en flaska japansk hårfärg i håret, som expediten intygade var i nyans "daaaku choookoradu". Jag hoppas på det bästa, men det finns två orosmoment:

1) Asiatiskt hår är 4-5 gånger tjockare än vårt, och därför är deras produkter mycket starkare. Risk för gravt slitage alltså. Skräcken är tofsar som trillar av som det gjorde på Tina Turner när hon blonderade sig, alternativt att håret smälter ihop till en klump som det gjorde på Barbie när man våfflade hennes hår..

2) Expediten kan ha sagt vad jag vill höra bara för att vara artig och inte tappa ansikte, ville medför att jag inom en kvart kan ha en pikant röd eller lila ton i mitt hår. Mycket nervöst eftersom jag inte vill ha några toner förutom espressobrunsvart i mitt hår. Ska jag ha rött hår ska det vara rött hela vägen - en "hint" koppar eller auberge är inte min tekopp.

Nu är sanningens minut kommen och jag ska in och skölja ur. Återkommer med update.

Inga kommentarer: