tisdag 1 maj 2007

Som lök på laxen...

...har marajja klumpgump lyckats HYVLA AV en nagel (eller en halv är det egentligen)!!! Det gör så satans förbannat jädrans ont och det ryser och ilar i hela kroppen när jag tänker på min lilla olycka. Så himla äckligt!!! Skulle göra morotssopa och skala morötter med osthyvel och med en elefants motorik lyckades jag skala min egen hand. Vad är det med mig och göra illa händer??? Det är tamejsatan tur att jag inte är hantverkare eller musiker eller nåt annat som kräver flinka fingrar.
Det har sagts förr, jag säger det igen, den dag jag loggar in hos sankte per kommer jag vara i högst tvivelaktigt skick. Cyklar jag ryker tänderna (vid 22 års ålder, det är ju inte normalt!), rör jag ett glas går det i tusen bitar, lagar jag morotssoppa går fingrarna åt pipan....

I övrigt, mycket trevlig dag, och ett välbehövligt ombyte till senaste veckans pissdagar. C är ledig så vi har haft långpromenad i Yoyogi Park och kollat på alla roliga performers och spejsade tonåringar, ätit megasmarrig sushi, shoppat nya mirakelunderlagskrämen från YSL, fixat födelsepressy till Cs lilebror, köpt ny fin skrivbordslampa, pratat snabbt med pappa, sett tre avsnitt av 24 (men nu tomhetskänsla för vi har sett alla avsnitt som finns - nästa går i USA först i övermorgon) och beställt ett grönt plastbord till mina hårprodukter (behöver om möjligt ännu mer grejer nu när frisyren är överjävlig tant). Har också fått ett mejl från min japanska vän Yamauchi-san, en glad kosmetikamogul på 65+ som blivit helt involverad i mitt jobbsök, och han har antagligen lyckats styra upp ett möte mellan mig och PR-chefen på hela friggin' Kanebo.

Nu ska i alla fall den här olycksfågeln stapla i säng. Förhoppningsvis utan några större disasters på vägen. Avslutar med några bilder från dagen. En är felvänd, men orkar inte göra om...



God natt!

PS. Hörde det blivit råttinvasion på min gamla lokala konsum i rörsjöstaden. Coop-chefen menar att det är fastighetens fel, men jag är den första att skriva under på hur skabbig den affären är. Tror jag har fått säga till mer än tre gånger att deras yoghurt i hyllan gått ut för flera dar sedan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Några kompisar till mig bor i konsumhuset aka råttboet. De hör numera krfsande i väggarna efter att anticimex lagt en rökbomb i källaren. Fresh.

Maria sa...

Nä fy saaaatan!! I die, ska aldrig gå in i det huset mer....

ebba sa...

Tydligen har det blivit en mindre råttinvasion i Malmö sedan bygget med Citytunneln började.

Anonym sa...

Hej!
Så sitter jag då här och läser en massa om Tokyo och hittar din blogg.. Och jag läser och läser för du skriver så fantastiskt roligt och så kommer jag till ett inlägg om..javisst, Rörsjöstaden! Och var befinner jag mig...Rörsjöstaden! Dessutom var det jag som hittade en råtta inne på Konsum härom dagen! Att nyheten spridits ända till Tokyo... ;) Iaf så har jag träffat en intressant kille som bor i Tokyo. Skall hälsa på honom nästa vecka. Så tankarna går ju redan, man är ju tjej, kan jag tänka mig bo där?! Underbart kul att läsa din blogg, tack!

Hälsningar Louise