torsdag 10 maj 2007

Å så happy times igen

Yepp, nu är schizo glad igen! Här är ett par bra saker som hänt idag som lightat upp mitt tråkmood.



1. Jag har fått så fina och peppiga mejl från två tjejer som jag aldrig träffat, men som också bott i Japan med alla ups (mest) och downs (få, men finns). Tack tjejer, ni vet vilka ni är - är så rörd och glad för era ord och råd.

2. C ringde när jag var på väg hem från skolan och öppnade med orden: "Vet du - jag blir bara mer och mer kär i dig för varje dag som går". Jag älskar vår lovestory, det är nästan som en i film. Vi är så himla kära och tramsiga och C så fin att jag ibland undrar om han finns på riktigt. Min glada bästa vän Soffan sa en gång att man vet att man är riktigt bra kompisar när man kan få varandra att skratta så man får kramp i magen. Om det också är måttet på äkta kärlek så är jag och C en match made in heaven och att spontangifta mig med honom är det bästa någonsin.



3. Skolan är riktigt rolig, och jag har bondat med den militante. Han heter Haji och vi är par på alla övningar. Bakom megamachoytan är han en glad prick och mycket pedagogisk på att förklara klurig gramatik. Och idag hände en äkta fjortisgrej... Det är en glasvägg mellan klassrummet och rastrummet, och på andra sidan stod tre engelska killar och det var så tydligt att de pratade om mig. De sneglade och flinade och knuffade lite på den ena killen (superbrattig internattyp), och till och med fröken märkte det och sa något typ "ja, här var det visst någon som har beundrare". Kanske var det mina ben som har snyggaste gyllene nyansen efter ett par dagars smörj med SugarBabys brun-utan-sol?
Jag skulle hellre äta kräk än flirta med någon annan än C, men jag blev ändå glad av att få lite pepp på min "jag-är-fulast-och-mest-misslyckad-i-världen"-dag. Och nej, jag tänker inte ens spekulera i om de gluttade på mig för att jag hade matrester runt munnen eller såg korkad ut när fröken förklarade det japanska räknesystemet.

4. På ett pharmacy vid skolan hittade jag Hello Kitty-tjuttapapper med tryckta kittys och körsbär. Mycket spänd på min grabbiga grabbs reaktion när han hittar rullarna.



5. Imorgon ska jag, Anna och Åsa ha helkväll. Jag ska göra undercoverreportage om så kallade host-barer (se tidigare inlägg) och imorgon ska vi damer testköra konceptet. Först blir det pizza, skumpa och piffning hos mig, och efter besöket ska vi möta upp våra äkta män (A & Å är också lyxfruar) på ett karaokehak vi brukar gå på i Shinjuku. Som vanligt ska väl jag och C sjunga Chicagos "If You Leave me Know" - det är vår signatursång. Killarna försöker övertyga oss om att kan vi gå på host-bar kan de gå på hostess-bar, men där sätter vi damer ner klackarna. Det är inte samma sak. ICKE! Kommentar överflödig.



6. Jag har haft Office US-maraton. Fy satan vad det är gjutet. Har alltid hejat på Office UK, men tror faktiskt att US är i topp nu.



7. Morot- och linssoppan jag lagade till min tv-middag blev ovanligt lyckad. Precis rätt mängder vitlök, lök, chili och rökt salt (prova rökt salt - lyfter all mat till nya höjder!). Åt tre skålar så god den var.

8. Fick mejl från en tjej på Galore att numret som jag har skrivit i finns ute nu och är jättefin. Längtar tills den landar i vårt postfack - finns inte mycket som är roligare än att se sina grejer layoutade och tryckta.



9. Nu rasslar det i dörren och jag misstänker att det är min sagorpins som äntligen släppts ur labbet kvart över tio. Tjoflöjt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att se att du är glad igen söta... kan relatera till massor som du skrev och tänkte på dig hela kvällen igår... håll humöret uppe darling! :D

saknar dig!!
kram, johanna

Anonym sa...

VAD gör du i Japan? pluggar japanska ?

Maria sa...

Johanna, snäckan, blir så glad när jag får comments av dig! :)
Är allt bra m dig? Har Sparris gjort något spännande modellande på senare?
Saknar dig med vännen!
KRAM!!!!!


Frågan - jag och min man flyttade till tokyo för aatt han fick kontrakt m sony ericsson. Jag pluggar japanska och jobbar som frilansjournalist.
:)

Linda sa...

Hoppas att du har haft värsta bästa helgen! :D

Linnéa sa...

Hej Maria!

Det är så himla roligt att läsa din blogg, hoppas verkligen att du hittar fina Japan-kompisar!

Det där med att känna prestationspress trots att man är "duktig" är jäkligt påfrestande ibland, men jag tänker att hade jag inte haft det skulle jag inte ha kommit hälften så långt.

Kramkram från ett regnigt och kallt Umeå! (inte lika glammigt som Tokyo!)