fredag 14 mars 2008

From Malmö with Love, del 1

Bara för att förvarna - det kommer inte bli mycket Tokyo de närmaste veckorna - känns lite fel att sitta i Sverige och skriva om Tokyo - men häng gärna med in bakom kulisserna när jag och Beats GÖR SVERIGE!

Nu är jag och Beats på plats i pappas källare. Jag, Beats och min bror Philip, aka Flärpen, har haft FF sedan i onsdags eftersom pappa varit i London, men igår kväll kom också han hem. Såklart är vi jetlaggade och mer döda än levande, men lite har vi pysslat med ändå.

I onsdags kväll kom vi fram, och då bara installerade vi oss i vårt tillfälliga hem innan vi däckade.
Igår klev vi upp i ottan och käkade underbar långfrukost med allt det där man saknar när man är borta i Nippon. Mammas hembakta bröd, yoghurt, ICAs eko-musli, Brämhults osv. Beats gick även igång på mindre charmiga inslag som leverpastej och mögelost.

Senare åkte vi in till Malmö city och träffade upp mamma. Vi käkade bulgursallad på Njutbar och sedan sväng på H&M. Vilken besvikelse! Har peppat inför H&M flera veckor, och så kommer man ut med bara en t-shirtsklänning (bilden) och ett par strumpbyxor!


Nu kommer höjdpunkten - biltur till ICA Maxi där vi lastade vagnen proppfylld med precis allt man kan tänkas bli sugen på samt tusen tidningar och diverse så kallade hygienartiklar (finns ju inte normal deo i Japan). Sedan hem och slappa.

På kvällen gjorde jag, Beats och Flärpen grandios tacomiddag med alla tillbehör man kan önska. Lekte också lite med det här glada snoppskyddet som pappa fick en gång i tiden från någon gubbe på Papua Nya Guinea som han hjälpt till att rädda livet på genom att skeppa ut en dialysmaskin i djungeln. Snoppskyddet har en liten fjädervippa längst ut på toppen, very camp! Det är Flärpen som modellar. Damer, kan ni tänka er när en karl börjar dansa parningsdans runt en uppsvidad i enbart den här!



Sedan Kockduellen, dokumentär om istiden och Vad blir det för mat innan vi gick ner och slocknade i vår källare. I natt har jag sovit som en kratta, varit uppe och sprungit konstant. Hata hata hata jetlag.

Nu har vi käkat långfrulle och det är dags för mig att dra till Handelsbanken för att reda ut detta internetkaos som drabbat mig. Har precis ringt runt och förklarat för diverse myndigheter varför min räkningar inte blivit betalda än.

Sedan ska jag förbi en av mina äldsta kompisar, Hille, som precis blivit mamma, och hälsa på den nya bebisen. Efter det fika på Möllan med Ida. I afton familjemiddag och sedan ost- och vinkväll hos Soffan. Blir en bra dag (förutom Handelsbanken)!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja H&M är besvikelse nummer ett i år!!!

*LÄngta till Londonshopping*

Kram!!

Anonym sa...

har du flyttat till malmö nu?
kram

Anonym sa...

vad använder japanerna istället för vanlig deo?

Vomitscream sa...

Malmö? Där bor jag också.

Du skulle passat på att åka till ICA Malmborgs nere i Limhamn, det har nämligen brunnit där, så det sålde ut alla varor till halva priset.

Tyvärr missade jag det igår och där var stängt idag för att ALLT var slut.

Var helt sjukt att titta på, verkligen alla hyllor var tomma!

Maria sa...

Nejnej, inte har jag flyttat till malmö! Bara kort semester. Tillbaka till tokyo på söndag, sedan thailand, och sedan tokyo igen från 13 april!

Om japansk deo - de svettas inte riktigt som vi, men deon de har är ofta mer som en starkt parfymerad spray som fräter upp i alla fall min armhåla. Finns inga milda roll-ons, så det saknar jag jättemycket.

Malmborgs Limhamn - jag vet!!! Störigt att jag missade...

Kram på er!