tisdag 18 mars 2008

From Malmö with Love, del 2

Är jättesvårt att blogga från malmö! Är nästan aldrig med datorn. Och i morgon reser jag till London och ska inte ens ha med den lille babyn. Skäms och känner mig helt stressad. Lova att inte sluta läsa bara för att jag har tillfällig svacka!

Är fortfarande jetlaggad men har ändå vinat helgen långt så det sipprar ur öronen på mig, så nu är jag dubbeldöd. I fredags skulle jag hem på en lugn ost- och vinkväll hos Soffan, men tre flaskor, en arg granne och en paket japanska Peche-ciggisar senare kunde det konstateras att kvällen blivit ett sjöslag. Landade halv fyra i sängen efter att ha tvättat ansiktet med handtvål.

I lördags var vi på party i Soffans killes gamla kollektiv med One Hit Wonder-tema. Bygget var knökfullt och många hade ambitiöst klätt upp/ut sig. Varken jag, Soffan eller Ida (som hade tjejmiddag/Melodifestivalfrossa innan) var uppsvidade (fast Ida hade någon Lisa Ekdahl-grej going), men efter ett par glas vin tyckte Soffan att hon och jag ju kunde gå som Milli Vanilli. ???????????! Och vad skulle vi bygga det på?! Två bleka snart medelålders damer i klänning och klackar - "jo vi tänkte att vi skulle vara Milli Vanilli". Mycket konstigt initiativ. Titta på dem! Och titta på oss! Ser ni likheterna?


Tråkig grej var att någon snodde vår vinflaska som vi på vuxenvis lagt i kylen på kylning. Sånt är faktiskt inte okej. Jag lyckades även glida ner i en SPLITT i köket pga skyhöga klackar i kombo med halt nerdrinkat golv. Jag skojar inte. Ett under att jag inte bröt sönder mig.

Nu ska jag och Beats åka till Davidshall och käka med vårt gamla tokyogäng, Anna + Magnus och Emil + Åsa. Det är snöstorm i Malmö så lite av ett projekt hur vi ska transportera oss. Ska charma lillbrorsan lite! Åkte förresten med en taxichaffis häromdagen som undrade om jag var "blandras". "Du ser liksom lite blandad ut" sa han. Jag tackar och tar emot, hade gärna varit lite exotisk.

I morgon blir det London. Längtar galet! Har fått hustrulön av maken och planerar stora utsvävningar.

Förlåt förresten att jag inte har några bilder - glömde kameran i lördags. Ska bli bättring! Ni får visualisera. Sedan ska jag bli duktig bloggis igen när jag är tillbaka i Tokyo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh nej.. missade fråga var man ska äta bästa vego i london??

slriv en rad om du hinner.... kram!!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV Digital, I hope you enjoy. The address is http://tv-digital-brasil.blogspot.com. A hug.

Tim Jackléus sa...

hej, jag är i tokyo nu och tänkte ifall du kanske kunde hjälpa mig med en sak =)
vad är det för produkter man ska ha för att få dockhy? ^_^ och hur vet man vad som är vad i japans sminkbutiker. kanske lite svårt att svara på, men har sett att du skrivit att man ska köpa på sig produkterna som gör att japanerna har porslinhy ; )

Anonym sa...

det var jag som skrev förra inlägget ^_^ min kompis var visst inloggad på sin blogg.