torsdag 6 mars 2008

Sol i sikte (samt lite svenskt slask)!


Lina är vår reseledare inför Thailandsresan. Får tusen mail i minuten med olika hotellreservationer och grejer. Så himla bra! Det är jag, Lina och Jacob som åker. Stackars sate att vara ensam herre med oss två ladies i över en vecka. Vi ska bo i så kallat FAMILJERUM haha. Först blir det två dagar i Bangkok, sedan tre dagar på Koh Samui och slutligen fem dagar på Koh Phangan. Hur grymt kommer det inte bli! Kan verkligen inte bärga mig, vill bada, läsa pockets, snorkla, gå på massage, sippa drink ur kokosnöt och frossa papayasallad nu nu nu!

Men först Sverige och London, och det längtar jag också efter så jag blir lite koko. Har skickat önskelista till mamma om vad jag vill ha i kylen när jag kommer hem, och bland önskemålen finns Icas gröna eko-müsli, Enjoy-yoghurt (laktosfri), frusna hallon, massa quorn, wokgrönsaker, sweet chili, Brämhults smoothie, vanlijyoghurt, abnorma mängder lösgodis (och då främst Hallonskallar) och framförallt mammas hembakta bröd som kickar ass med alla bröd jag någonsin ätit (och det är många mina vänner, är brödberoende).

Min yngsta bror, Philip, har precis tagit körkort och ska hämta oss på stationen. Hur pensionär är man när ens tio år yngre brorsa är myndig och har körkort??? Hur blev jag så här senior?
Min andra bror, Jonas, hookar jag upp med i London om två veckor. Åh vad jag längtar efter mina små bröder! Och mamma! Och pappa! Och kompisarna! Soffan och jag ska ha candlelight dinner på tumanhand nästa lördag. Vilken lyx! Blir nog fisksoppa och ofantliga mängder vin. På fredag kommer pappa hem från London och då ska vi samla familjen för middag, och på söndagen blir det megamiddag hos mamma med hela Christoffers familj också.

Så mycket roligt att se fram emot! I should be so lucky!

Inga kommentarer: