måndag 10 mars 2008

På besök i gymparken

Jag och gym är en katastrofkombo - vi har haft så lite att göra med varandra under åren att man skulle kunna säga att vår relation är totalt obefintlig.

Men lite sportig har jag varit i helgen i alla fall! Jag har testkört diverse träningsredskap. Närmare bestämt på showroomet i teknikvaruhuset Bic Camera i Yurakucho. Är man snål skulle man kunna gå dit tre dagar i veckan och "prova" så pass mycket att man snart har ett fullt gympass att skryta med. Jag är inte snål, men lat, så jag lär inte gå dit, men jag är lite intresserad av att handla ett sånt där bälte man spänner om magen som sedan tränar kaggen medan man själv tittar på teve och äter popcorn.

Här är några grejer jag testade.

Slender Shaper - magbälte som vibrerar musklerna i form. Mycket intresserad av köp. Som man skakar! Kolla min pose, jag är sönderskakad till en krum liten ostbåge!



Riding Bull. Helt sjukt vad denna hysteriska pall körde igång. Beats körde upp den på högsta speed och jag kunde knappt sitta kvar. Ska vara mycket bra för beachrumpan. Kolla pensionären på "tjuren" bakom - hon är helt kolugn och typ SKRITTAR med sin maskin. Jag var typ i full galopp.



Lång massagegrej, typ som en tjock käpp med huvud. Gjorde faktiskt lite ont.



Ryggmassör. Denna är nog riktigt grym att ha när man sitter och datar. Som dyna, fast ger verkligen hardcoremassage.



Massagefåtöljer. Japanerna älskar massagefåtöljer och går gärna in på varuhus och tar en tupplur i en sån. De riktiga lyxiga varianterna ser till att fixa hela kroppen från topp till tå - tror tom man kan få fotreflexologi.

3 kommentarer:

Elin sa...

I Indien har dom ett Saunabelt. Typ som det bältet på övrersta bilden, men det vibrerar inte, utan värmer som en bastu. Tydligen ska man få jäkligt tajt kagge av den ...hummm

Maria sa...

Alltså, jag är på precis VAD SOM som kan fixa till kaggen!! Började köpa redskap från TV-shop redan när jag var 14, så ribban ligger mkt lågt.
Hur är Indien tjajjen?? Hörde ni var på Samui - dit ska ju jag om ett par veckor!!
Kram!

Anonym sa...

ännu än av anledningarna till varför jag vill till tokyo.... suckar och drömmer mig bort....

www.christinavalente.com