måndag 3 mars 2008

Popkulturbazaar på Loft + min kärleksförklaring till Yuki Koi



Just nu är det drömmarnas dagar på Loft i Shibuya. Det är nämligen popkultursbazaar, aka Pop Box. Och ja, det är verkligen japansk popkultur i en liten ask- det finns så många charmiga små prylar att man hade kunnat handla upp sig på julklappar för ett halvt liv. Mycket leksaker för vuxna såklart, typ plastfigurer och robotdockor (ey, det är faktiskt Japan!), men också ett hejdundrande smörgåsbord av textil för väggarna med to-die-for-prints, stationary, vykort som man vill rama in, tygväskor med bedårande tryck, t-shirts och tusen grejer till som smälter varje japansuckers hjärta.

Min storfavvis bland de olika kreatörerna är Yuki Koi (som designat det mellersta vykortsmotivet nedan, det rosa). Jag har en halv samling shoppingpåsar med hennes illustrationer i köksskåpet, bland annat har hon designat påsarna för Lofts valentinekampanj i år, och allt är bara så sött att jag blir yr. Att Yuki dessutom gjort illustrationer för min andra passion, Anna Sui, skadar inte heller. Samlar såklart på de påsarna och boxarna också (har bland annat en hattlåda i miniformat).



De här två finns som väggprydnad i textil, och det blir nog att handla båda två (och säkert ett par andra också för säkerhets skull, kostar inte mer än ca 85 kr).




Här är några blandade Yuki Koi-figurer. Om jag hade haft en flair för att teckna skulle jag nog gjort mina gubbar precis såhär!

Inga kommentarer: