lördag 8 mars 2008

"Honto da! Ero ero ero!"


"Ero" är kort för erotic och har blivit lite av ett buzzword här borta. Man ska vara ero-kawaii (sexigt söt), ero-kakkoi (sexig cool) eller bara ero. Ero är nya kawaii, alltså ett rättsnöre och ideal som precis alla vill anamma.

Igår när Beats väntade på mig i Ginza stod han bredvid två tjejer som tittade på foto i den enas mobil. Det måste kommit upp en riktigt hot bild, för plötsligt går de i gång i kör: "Hontooo da!!! Ero ero ero!!!". Hihi, låter riktigt roligt tycker jag. Så goofigt på något vis. Jag börjar typ tänka på Eros Ramazotti, och det är fan INTE sexigt. Honto betyder typ "verkligen", så honto da är i detta fallet ungefär "Wooow! E de saaant?!?" gissar jag (tjejen som hoppade av japanskakursen ska kanske inte leka fröken...).

Ok, NU in och väcka min ero make. Håll till godo med några ero grabbar ur Shibuya-stilbiblen för killar, Men's Egg.. Ero ero ero!

2 kommentarer:

Linda sa...

Och jag skrattar som vanligt högt när jag läser din blogg, Maria! Wunderbar!

N sa...

Måste bara få säga hur grym din blogg är. Gillar oftast att inte läsa bloggar, men din är blanding av allt jag gillar och sedan skadar det inte att du skriver riktigt bra och skämtsamt :)
Btw, hur länge gick du på jap?