fredag 19 juni 2009

Bakom mina solglasögon...


Dagens - klänning och tights Vero Moda, Converse, brillor Love Drug Store, halsband Dior vintage, datorväska Gina Tricot och väska Marc by Marc Jacobs!

...vill man inte titta idag.
Natten var ett totalt inferno. Jag är ju världens insomniac och sömngångare och en allmän katastrof när det gäller nattliv. Och med jetlag är det om möjligt ännu värre.
Jag somnade halv sju i morse. Och gick upp kvart över åtta. Är helt finito. Läste böcker, var uppe och fixade naglarna, åt nattmat och ägnade mig åt alla tricks i boken, men inget funkade. Trodde att det skulle gå bra eftersom det var tredje natten tillbaka i Japan, och de första två nätterna tog jag sömntablett för att komma i fas. Men jag ska helst inte ta sömntablett oftare än varannan natt, och utan stödkäppen misslyckades jag totalt.
Det är verkligen hemskt att vara insomniac. Jag avundas folk som kan sova. Det är min högsta dröm. Att inte känna ångest timmarna innan det är dags för sängen vore fantastiskt. När jag tar medicin funkar det jättebra, men de andra nätterna - usch!
Klockan är nu halv fem på eftermiddagen och jag har redan ångest inför aftonen. Ska ju på ultraljud i morgon förmiddag och sen stor midsommarfest dagen lång, så VILL inte vara zombie.

PS. Eventuella besserwissrar som nu känner för att kommentera att jag tar medicin trots att jag är gravid - gör det inte, snälla. Det är noggrannt diskuterat med läkare och inget jag tar för skojs skull.

Inga kommentarer: