måndag 22 juni 2009

Mina första muttijeans ♥


I Sverige finkammade jag varenda stor butikskedja i jakten på mammajeans i stuprörsmodell, men icke. Pösigt och gärna bootcut ska det vara. Mammajeansen är liksom även mastodonta över KNÄNA och vi ska inte ens börja på låren... BUT WHYYYYY? Vi har väl ingen bebisbula på knäna eller? Inte heller blir man omvänd och börjar gillar megabootcut bara för att man ska få bebbe.
Därför blev jag så glad över Vero Modas jeansleggings. De är lite grövre än andra denimleggings, och känns som riktiga jeans. Enda skillnaden är att hela midjan är resår. Älskar dem!
H&M, Polarn&Pyret, Lindex och ni andra - BAKLÄXA!!! Vero Modas mammaavdelning får också bakläxa - de här leggingsen är ordinarie kollektion.
Det var en studie i JÄVLIGHET att leta mammabyxa.

PS. Dessutom är de flesta mammaavdelningar mest fokuserade på toppar, och det är lite onödigt eftersom man ju, i alla fall innan man är superhöggravid, kan ha vanliga tunikor och längre tröjor. Det är sjyssta byxor vi vill ha!!!

PS2: Igår hade jag mina gamla jeans. De brukade vara mina slappejeans. Mina baggisar. Nu är de mina ålskinn. Så kan det gå flickor!

Inga kommentarer: