måndag 29 juni 2009

Little Miss Doing No Good


Jag. går. bananas.
Det är som att gå runt i en satans gryta! Jag känner mig tusen kilo tung och mitt flås är på samma nivå som en 90-årig storrökande HUND! Tre steg och jag tror att jag ska svimma. Det är full tantvarning. Jag får ha vilopauser var femte minut och ibland hör jag hur jag ANDAS så där högt och småäckligt.
Mina anklar har blivit feta stockar och fötterna är är enorma, fyrkantiga klossar. Jag får i dagsläget inte på mig mina vanliga skor.
Flåset och tröttheten och utslagenheten går tyvärr också ut över mina intellektuella prestationer. Jag orkar inte jobba som vanligt, och jag som tänkte lämna en artikel till Damernas Värld innan veckans mitt. Känner mig som en amöba som bara fläskar runt och uträttar nada.
Åh om det bara kunde bli november så liten bebis kommer ut och låter min kropp återgå till det normala!!! Alternativt att klimatkrisen svingar sitt trollspö och förvandlar sommar-Tokyo till ett 15-gradigt paradis med torr, frisk luft.

Inga kommentarer: