torsdag 4 juni 2009

TESTKÖRD BEAUTY - foundation & rogue ♥


Jag är på en ständig jakt efter fantastiska foundations. De ska täcka och jämna ut min rosa hudton, och ge lyster och ge illusion av porslinshy "by nature". Brukar köra MAC, men härom dagen slog jag till på nya M Perfect Cover BB Cream från koreanska MISSHA. Den lovar att släta ut ojämnheter, rynkor och annat tråkigt, och ge perfekt finish.
Efter två dagars testkörning är jag stormförtjust. Den ger precis den där dockigheten jag vill ha. Och så luktar den smaskens och är lätt att applicera. Dessutom smart pumpflaska och okej pris.

Alla mina fellow beautyjunkies bör förresten hålla ett öga mot Korea - därifrån kommer GRYMMA skönhetsmärken som The Face Shop, Etude House och Skin Food. Koreanska tjejer är nästan mer besatta än japanskorna, och de har, precis som japanerna, en låååång tradition av skönhetsvård.
Särskilt basmakeup, alltså foundations, primers, concealers och puder, är asiaterna, enligt mig, bäst på i världen. De hade ju för fanken geishor och Kabuki-teater medan vi fortfarande klädde oss i vadmal!

Köpte också två nya rogue från japanska ETTUSAIS - ett riktigt rosenrosa à la vintagedocka (nyans PK1) och ett gyllene som kommer skimra fabulöst i sommarsolen (OR2). Riktigt riktigt fia båda två - störtrekommenderas! Kostar 1 600 yen, och i burken finns en smart applikator. Hurra!

PS. MISSHA finns inte i Europa, men i bland annat USA, Hongkong och Australien. ETTUSAIS vet jag inte riktigt var man hittar utanför Asien - någon som vet?

PS2. Gosh vilken dorky fotomin jag har på bilden längst upp till vänster. Ser min mun ut sådär??? Hallå anka...

Inga kommentarer: