tisdag 16 juni 2009

Home sweet home


Nu är jag alltså hemma igen. Beats har haft ungkarlslya, det står tydligt.
Kylen står tom så när som på en burk jordnötssmör och en liter mjölk.
I skafferiet har han, bisarrt nog, bunkrat upp med TRE enkilospåsar havregryn (gröt byggde denna man). That's all.
Sängen är bäddad med det singelpåslakan som vi annars har för gäster. Det ligger som en smal boulevard i mitten av sängen. "Det är för att jag vill ligga nära dig min älskling", förklarar sig Beats.
En ny vinylspelare har flyttat in i vårt hem. Men det är trevligt. Jag välkomnar teknik så länge den är snygg, och skivspelare brukar vara det. Alla hans sladdar och komponenter till det berömda mediacentrat gör mig dock tokig.
Men har ansträngt sig, det har han. Igår över videoskype vara Beats så stolt över så fint han ställt i ordning hemmet inför fruns återtåg att han skuttade framför kameran.
Sötast är att han tvättat handdukar och lagt fram till mig i lyxig hotellstil på badrumsbänken.
Om två timmar kommer han hem. Kan inte vänta det minsta!!

Inga kommentarer: