söndag 9 augusti 2009

FIXARWEEKEND ♥

Medan andra tokyoiter skrålar karaoke och super sig redlösa i fukthettan har jag och Beats ägnat helgen åt att fixa inför vår kommande FLYTT!!!
Vi har fått världens finaste lägenhet i Daikanyama, och nu går det fort. Tror vi flyttar om två eller tre veckor. Får nycklarna på onsdag, så redan då kan vi börja installera oss så smått.

Det är en sprillans ny trea om 75 kvm i huset ni ser på fotot överst. Supercoolt hus mitt i Daikanyamas mysigaste kvarter. Små lummiga bakgator med franska bistros, konstgallerier och vintagebutiker. Där kommer vi få det fint, jag, Beasten och Bebban.

Så hela helgen har jag rensat likt en vilde och sorterat satan i det - nu jävlar bygger den blivande muttin bo ser ni! Jag har eld i blicken där jag far runt i lägenheten med soppåsarna fladdrandes efter mig, redo att fyllas. Ut med det gamla, in med det nya! Jag är som en rabiat officerare. Beats åker till Beijing imorn (ja, IGEN), och jag har HOTAT att allt som inte är rensat innan dess rensar JAG (och jag är en slängare).

Igår åkte vi till IKEA i Saitama. Vi var på varuhuset i över fem timmar. Det köptes ny säng (svart Malm-ram och bäst i test-Sultan) och mängder av nytt porslin och köksgrejer. På fem timmar!! Men det var många sängar att provligga och det tar typ en halvtimme bara att få mig upp ur provlagd bädd.
Och så blir det svart, quiltad lädersoffa "Karlstad" i 3-sits. Beats åt köttbullar och jag var så sugen på den gravade laxen att jag höll på att bita av mig knogarna (är ju ett gravid-nono, precis som allt annat gott/roligt). Fick äta en torr bulle med sallad och en påse Ahlgrens bilar.

I veckan ska jag finkamma Loft, IDEE, FrancFranc, Muji, BALS och de andra efter tjusiga textiler och piffiga småpryttlar. Älskar att bygga bo!

Idag har vi också lyckats missa att det varit ett sjuhelvetes jordskalv här i Tokyo. Min kompis Said Karlsson har en förmåga att alltid hamna i händelsernas centrum (han var mitt i smeten under förra sommarens massmordmassaker i Akihabara), och rapporterar i Aftonbladet från 53:e våningen.
Jag och Beats satt i taxi och jag trodde att det skakade lite för att en lastbil körde förbi.
Bebisen kanske kände några sköna vibbar dock, för det har varit fullt ös i magen hela kvällen.

Nu ska vi sova!

Bis morgen!

Inga kommentarer: