onsdag 12 augusti 2009

INGEN FISK I POSTBOXEN ♥


Jag kommer nyss från vårt nya hus i Daikanyama.
I lobbyn har alla hyresgäster varsin delivery box (sjukt smart - man slipper hämta paket på posten, SAMT kan lämna grejer i boxen för typ kemtvättaren eller en budfirma att plocka upp).
MEN, och detta vill jag understryka, det är ICKE TILLÅTET att lämna en fisk i boxen.
Skylten avråder också tydligt från att man försöker stoppa in SIG SJÄLV i boxen (mitten nedersta raden).

Klarar vi husreglerna, farbror Beats?
Du tycker ju om att stänga in frun i boxen när hon är stygg.

Nu ska jag träffa min gamla tokyokompis Said för fika på galleri DesignFesta. Said är tillbaka i stan efter ett års lirande i Stockholm och Kina (och kanske mer? En sann globetrotter den där).
Det är Said som är "svensken på 53:e våningen under jordbävningsdrama" som ni kunnat läsa om i Aftonbladet senaste dagarna. Förra året var han svensken som hamnade mitt i ett massmord i Akihabara, när en man löpte amok och högg ihjäl ett stort antal människor efter att ha kört rakt in i folkmassan med en hyrd lastbil.
Saids blogg hittar ni här.


Love love från Maria som SMÄLTER i denna sabla hetta.... Jag känner mig som mannen på bilden bredvid mig på bilden.

Inga kommentarer: