torsdag 6 augusti 2009

LOVE HER LOCKS! - INOMARU YASUKO ♥



(Foton från Yasuko Inomaru's blogg - http://y-inomaru.cocolog-nifty.com/blog)

Imorn har jag och Natsuko heldag på stan! Hon har sagt upp sig från sitt trista kontorsjobb för att ägna sig åt sina kreativa projekt, och innan hon får för mycket paxar jag henne så ofta det går som medarbetare. Nu är det nästa nummer av shu uemura-tidningen. Natsuko ska plåta och tolka. Och nästa vecka dyker vi in i förarbetet för ett kommande Sydsvenskan-reportage.

Imorn börjar dagen med en intervju med firade hårstylisten Yasuko Inomaru, som driver salongen Innocent i Aoyama. Vi ska prata hösttrender, vägen till de perfekta lockarna och annat skoj. Blir super - ÄLSKAR hennes stil! Väldigt barockt med pudriga lockar och totalt överdimensionerade frisyrer.
Spana in mittenbilden. Ser ni att modellen har ryggen dekorerad med Nude Jewelry, som jag också gjorde i våras? Känner designern Nobu litegrann, och blir alldeles tossig av hans vackra kreationer. Vill också ha guldfjärilar över ryggen (och inte hormonbetingade plitor som nu, hmmpf!).

Efter intervjun blir det streetstylefotande dagen lång, både till shu uemura och den kommande nättidningen som jag är med och lanserar! Måtte Tokyos bubbligaste babes vara ute på gatorna imorn...

1 kommentar:

Make Me Up sa...

åh, så snyggt! Väldigt bra inspiration! =0) Även om jag inte skulle vilja traska runt med en tavelram runt ansiktet... ;o)