måndag 24 augusti 2009

TROPISKA NÄTTER ♥


Ni vet ju vid det här laget vilken klagotant jag är när det gäller värmen här på vår lilla ö i öst. Jag stånkar runt och ojar mig och vissa dagar går det så långt att jag tänker att svensk vinter nästan är bättre än japansk sommar.

Men ibland är det ganska jäkla underbart ändå. Som kvällarna. När man sitter ute i bara linne och cicadorna gastar i träden och man plötsligt inte längre förstår innebörden av ordet "frysa".
En sån kväll var det i fredags.
Jag och Beats var på fredagsromantik på La Colina, en mexare fast lite mer raffinerad än vanliga burrito/taco-hangouts. Deras terass är fantastisk med överblick över parken i Roppongi Midtown, där det dessutom var vattenfyrverkerier och glam med folkfest bland de formklippta träden och japanska små broarna. Maten var också topp och sådär semesterfräsch. Mängder av skaldjur, fisk, grönsaker, koriander och chili - precis som vi gillar det. Det enda som fattades var en frozen margherita i min hand (Beats frestade med Tequila Sunrise - the pain...). Men nu är jag snart i mål - 2,5 månad kvar, sen ska det sippas Chablis och Le Skump like it's 1999!

Inga kommentarer: