tisdag 25 augusti 2009

JAG BLEV VISST MED ROSA SKINNPAJ! ♥





Efter att ha vältrat mig i vegansk, politisk korrekthet på Manna åkte jag till Harajuku och träffade söta Emma (blondie på bilden nederst!). Vi strosade runt i Harajuku och kollade in en street art-butik med killer-posters samt suveräna vintagebutiken Space, där man kan fynda Tsumori Chisato-blusar, Chloé-klackar och Balenciaga-brillor till vrakpris. Emma köpte en supersnygg jeansjacka, jag suktade mest och körde mitt "inget lönt att shoppa nu"-mantra på repeat i huvudet.

Sen hamnade vi på Goocy, min akilleshäl.
Och där var den. En rosa, bebismjuk skinnjacka med blixtlåsdetaljer. Kärleken. Jag slog till. Det är min present till mig själv och den ska ligga i sitt silkespapper tills vår bebis är ute. Först då får den invigas. Vet inte varför, för den funkar nu också, men känns som en grej jag vill ge till mig själv i present att kickstarta min mammaliv i. Jag ska trippa runt med min lilla bebisflicka på armen i rosa skinnjacka.
Jag köpte till en svart t-shirtklänning med rosa tryck, och den ska också invigas är jag är hot mami i rosa skinnpaj, nitklackar, stuprör som INTE är av trikå och världens sötaste, ljuvligaste lilla flicka i famnen.

Nu kom Beats hem, nu håller vi kväll!

Min nya kompis Emma

Älskade Goocy i Harajuku (mittemot Marc by Marc Jacobs)

1 kommentar:

Manda sa...

fantastiskt fin skinnjacka - och en söt story :)

tror jag måste ta mej till goocy jag me nån gång då ja väl är i harajuku!