torsdag 27 augusti 2009

HAPPY MOTHER TAJMU! ♥




Jag kommer precis från Shibuya-ku's huvudkontor, alltså vår kommun. Vi har registrerat vår nya adress samt hämtat papper för barnbidrag.
Så händer något oväntat!
Vi ska precis gå när det blir ACTION i luckan. "Chotto matte chotto matte!", vänta lite!
En ny dam hämtas. Shibuya-ku's MASKANSVARIGA!
Jag ska gratis få kvittera ut en låda med 50 masker.
Vi har ju, eeeeeeeetttooo, influensa i Japan, och det är viktigt att du bär dessa, Maria Ahlgren-san!
Sen följde en liten kurs i hur jag dagligen bör gurgla och tvätta handen, samt undvika offentliga platser.

Jag blir faktiskt lite rörd. Det är så fint att någon tänkt till och lagt fram att alla gravida ska få gratis munskydd.
Att barnbidraget heter Happy Mother Subsidy gör det hela mer bedårande. Livet är så kawaii.

2 kommentarer:

Jens Ekander sa...

Mmm, dom är himla snälla i Japan! Hur mycket är barnbidraget, om man får fråga?

Malin sa...

Aaaw så gulligt! :D

Förresten så tycker jag att du skulle kunna ändra i dina blogger inställningar att alla ska kunna kommentera istället för bara med Google-konto eller OpenID ^^

/Malin - infektia.net