onsdag 18 mars 2009

The Big Budget Bash + rean som försvann ♥



Idag är jag hundra procent highstreet.

Skinnpaj - Topshop
Trashad t-shirt - Gina Tricot
Kjol - H&M Divided (sytt upp typ 20 cm)
Stövlett - VanityBeautyDea Dia i Shibuya
Sjal - liten butik på Laforet Harajuku
Solisar - LDS (Love Drug Store Harajuku)
Väska - Marc by Marc Jacobs (inte så budget iofs...)
Armband - vintage Givenchy och Accessorize


Just nu sitter jag på Starbucken i Shibuya och skriver mail till redaktörer som jag vill jobba för (pick me, pick me!). Strax ska jag ut och leta reafynd att rapportera om i helgens radioshow. Min producent, Kong, vill ju så gärna att jag ska tipsa om FANTASTIC Spring Bargains. Kong har nämligen sett att det verkar vara stor rea på G i stan. Problemet är att jag vet inte var Kong har sett denna rea för på mina shoppingstråk gäller minsann fullpris. Kong är rolig. Han är 60 bast och från Hawaii. Sedan början av 70-talet har Kong bott i Japan och gjort hundratals teve- och radioshower. Under tio år bodde han permanent i en svit på hotell Ritz i Osaka. Och jag som trodde att det var bisarrt att min pappa bodde permanent FEM ÅR på hotell (det inte riktigt lika glammiga YMCA i Hongkong under 90-talet):
"Var bor din pappa då lilla vän?"
"Jo, pappa bor på ett hotell för kristna ungkarlar mitt i ett neondistrikt i Hongkong"
(OBS! Pappa är INTE religiös)

Den enda rea jag sett under mina drygt två timmar stan är den på GAP, och jag kan inte basera veckans moderapport på GAPs rea på khakibyxor. Kris i luckan!

Inga kommentarer: