onsdag 25 mars 2009

TOTAL MAKEOVER (och en smula misär)



Oh. My. God. Mitt hår är borta.

Efter PERMANENTEN från helvetet i december har mitt hår fallit av i drivor. Topparna bryts och för varje dag tycks håret krypa närmare axlarna. Frissigt, fnöskigt och rent ut sagt åt helvete skabbigt har det varit. Jag verkligen verkligen avråder alla er med långt hår för permanent - det är det värsta jag har gjort sedan jag gjorde en undercut-snagg i London 1998 (och jag blev inte Alice Dellal-cool någonstans!!!). Särskilt inte permanent hos en japan som knappt kan engelska (var även en japan som snaggade mig i London).
Min look post-permanenten var okej ett tag, tack vare behandlingar och några tag med locktången, men den senaste månaden har jag faktiskt sett ut som ett skämt. PUDELN har varit tillbaka.

Så idag gick jag till Teresa, min frissa.
Det var ingen mercy. Hon förfärade sig över skicket på mitt hår och det fanns ingen återvändo. Storsaxen måste fram. Jag trodde att jag skulle gråta blod - jag har sparat ut mina tunna testar i SEX ÅR - men det känns mest skönt. Mitt hår lever igen. Dessutom fick jag en tjockare lugg och det känns lite vårnytt och roligt. Passade också på att färga. Jag brukar färga själv hemma, men i hårets nuvarande skick vågar jag knappt. Vissa delar av håret suger ju åt sig färgen som en svamp, medan andra delar knappt förmår absorbera färg alls. Dessutom blandade Teresa till en färg som är djupt espressobrun men ändå varm - mycket tjusigare än min vanliga, småtrista, mörkbruna nyans.

Jag sörjer längden, det gör jag. Den är som att någon klippt av en bit av mig - jag ÄR mitt långa hår, upptuperat och sextiotaligt, men på senare har mitt hår varit mer fågelbo än svall och då kan det lika gärna vara.

Så nu funderar jag på extensions. Så nu VIKTIGT FRÅGA TILL ER, MINA VISA LÄSARE!!!

Vad har ni för erfarenheter av extensions?? Vad ska man tänka på? Och skadar det håret? Mitt hår är redan tunt och jag har inte RÅD att förlora fler testar!! Kliar det? Går det att få det att se naturligt ut - vill inte vara glamourmodell med syntetlockar som trillar ur bara man hostar på det. Och om man använder äkta hår, kan man fortfarande locka och styla precis som vanligt?
HJÄLP MIG!!!!


Inga kommentarer: