torsdag 5 mars 2009

Tokyos bästa pizza uncovered!


Igår var jag och Beats på onsdagsromantik på IL PENTITO, en underbar kvartersitalienare i Yoyogi. Beats åt mer än vad jag sett en människa äta i hela mitt liv. Det var pizza och skinokor och salamis och bönsallad och ostar och allt möjligt.
Il Pentitos pizzabagare bodde under många år i Rom och gör pizza på supertunn botten. Jag käkade en Marinara som till och med slog den jag brukar äta på Salvatore's - bättre betyg kan inte en bit bröd med tomat få! Varenda smula slank ner, och det är inte varje dag för världens kräsnaste ätare.

Sen stack vi till Tyler Brüles (Wallpaper, Monocle) favoritbar, Bar Nakagawa, och drack Moscow Mule. Typisk tokyobar - gömd bakom en liten liten dörr på en liten liten bakgata. Väl inne är den lilla baren så väldesignad att man knappt vågar prata av rädsla att blåsa omkull någon av de millimeterperfekt uppställda calvadosflaskorna, Väldigt chict. Väldigt, eh, Wallpaper.

Inga kommentarer: