lördag 7 mars 2009

Pausefågel - intervju med Biola på IDAISTORE



Hej Biola, tokyofavorit och grundare av eminenta webshopen IDAISTORE där man kan shoppa de coolaste prylarna från Japan! Varför startade du IDAISTORE?
– Jag har ett intresse för saker inom japansk popkultur som kanske inte så många känner till. Många känner till J-pop och Harajukumode, men et finns ju så mycker mer! På IDAISTORE kan man beställa japansk popkulturs pärlor!

Berätta om Idaistores tjänst TOKYO BUTLER!
– Haha, ja vi är inget småkinky butlercafé i alla fall.
Vi kan jaga fram precis VAD SOM HELST till dig i Toyko. Ser du något sjyst på nätet eller ett märke du gillar så skicka en länk till mig så köper jag och skickar till dig! Det är bästa chansen att lägga vantarna på helt unika saker som ingen annan har!


Om du satt i Sverige och hade chansen att beställa vad som helst från en tokyobrud som du – vad skulle du shoppa?
– En Game Boy Light i guld som man kan göra musik på! När jag bodde i Stockholm köpte jag en en grym hopfällbar moped och fick skeppad från Japan. Det var en oanvänd, gul Honda Motocompo från 1983. Det var ambitiöst!

Om jag visar något nyshoppat tokyofynd på bloggen, kan man be dig shoppa det då?
– Absolut! Man kan be mig fixa precis vad som helst. Maila biola@idaistore.com så är jag all yours.

Inga kommentarer: