söndag 22 mars 2009

Let's do lista!

Hittade en skoj lista hos ENGLA. Den ska fyllas i medan jag käkar frulle!

Lovar du att vara ärlig? Ja
Du heter: Eva Maria Ahlgren
Smeknamn: Mysan, Lillan, Skatten
Låt som när du är ledsen sörjer till? Det beror på sorgen. "Didn't we almost have it all" med Whitney Houston är fin.
Beroende av: Lakrits, surt godis, min älskade man, pussar, mascara, frozen yoghurt, MAC puderfoundation...
Vad tror folk om dig? Att jag har ett fluffigt liv som bara består av shopping och fniss, och att jag är självsäker.
Stämmer det? Nja. Jag är glad och fnissig, men också väldigt grubblig. Som för de flesta har jag gått igenom mycket tufft, och jag har ett stukat självförtroende som jag kämpar mot varje dag.
Vad får du oftast komplimanger för? Mina blå ögon - många undrar om jag har linser. Och min hy.
Vad säger du för att imponera på någon? Haha, ingen aning. Jag kan inte det där med att impa tror jag.
Hur imponerar man på dig? Genom att visa ett stort hjärta och kunna konsten att lyssna.
Brukar du skratta för dig själv? Japp!
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Hej skatten! Pojkarna ska ut och busa på fredag. Har vi några planer? Puss min fina!"
Var bor du? Mitt i centrala Tokyo, i stadsdelen Shibuya (mitt emellan Shibuya och Daikanyma om man ska vara petig)
Trivs du där? Hohoho, vad skulle du göra mitt i världens mest smashing stad??
Äger du några converse? Runt tio par inkusive dem som ligger och skräpar i källaren i mitt föräldrahem. Vita, knallrosa, grå, amerikanska flaggan, svarta - you name it....
Sprit, cider, vin eller öl? Vin i alla dess former, helst bubblande. Sprit enbart i färgglada drinkar.
Brukar du bli för full? Haha, det kan bli stökigt i hatten, ja. Fast jag har inte kräkit eller däckat sedan julavslutningen i nian - SÅ på lyset är bara skanky.
Vad har du för mobiloperatör? SoftBank
Är du allergisk mot något? Penicillin, pollen, snobberi.
Hur svarar du i mobilen? "Hello, Maria speaking" eller "Hej det är Maria"
Vem ringde du senast? Beats. Vi pratar typ tio gånger om dagen.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Att simhallen var stängd och att han istället gick och köpte ett par skor på Adidas.
Antal timmar sömn inatt: 9 timmar
Sov du ensam? Nej då, Beats låg stadigt parkerad bredvid.
Brukar du komma i tid? Tyvärr alldeles för sällan, och jag hatar det! Det är arrogant med folk som inte håller tider, och jag vill verkligen inte vara såhär! Gäller det jobb är jag alltid i tid, men med folk som jag känner så kan det bli dumt...
När mår du bra? När alla i min älskade familj mår bra. Dom är mitt allt, och jag vakar som en hök över deras wellbeing!
När blev du fotad senast? I lördags, när vi var på middag hos Caroline och Claes.
Hur känner du dig nu? Lite seg men happy happy!
Vanligaste färg på dina kläder? Svart och vitt kanske?
Vad tycker du om fötter? Har världens fotfobi! Ovårdad fot i öppen sandal får mig allvarligt att vilja kasta upp. Fint fixade fötter med piffiga naglar är däremot supersexigt.
Vad saknar du? Mamma, pappa och mina småbrorsor så att hjärtat går itu. Och mina underbara tjejkompisar som fattas mig varje dag i mitt tokyoliv.
Hade du en bra kväll igår? Jag sprang på stan till åtta och köpte förvaring till barummet. Sen hem och se Ugly Betty, pussas med Beats och käka frozen yoghurt. Sen en timmes städning av badrum. Så, ja!
Favoritdryck på morgonen? Vatten, pepparmintste
Rakar du benen? Yes.
När brukar du oftast gå och lägga dig? Vid 23-24.
Är du blyg? Oftast inte. Och är jag det så kan jag ofta komma över blygheten av ren viljekraft. Jag kan skaka av rädsla, ändå pushar jag mig själv.
Sysslar du med någon idrott? Nej, men i ungdomens dar spelade jag tennis och golf, dansade showdans och åkte skidor/snowboard.
Vill du hellre ha mail än brev? Jag blur glad för vilket som! Ett hederligt brev kan ju vara otroligt vackert. Jag brukade spara alla brev, och jag saknar den biten idag.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja!!! Det låter så satans löjligt och klyschigt, men när jag träffade Beats så var det som att allt bara föll på plats. Det var den naturligaste saken att från och med nu är vi ett team. När vi träffades hade jag nyss blivit väldigt bränd, ändå kände jag inga tvivel att kasta mig in!
Har du spytt offentligt? Många gånger på flygplan, blir otroligt åksjuk. Tips - ta med egen kräkpåse på lågprisflyg. Under landning har jag på RyanAir tvingats spy både i handväskan och i händerna.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag? Uppvakta mina fina tjejkompisar för allt vad de är värda!!!
Är du nöjd med ditt liv? Just nu, ja. Jag har kärlek, jag har en underbar familj, jag har ett kul liv, jag bor i en rolig stad och jag har ett jobb som utvecklar och testar mig varje dag. Men jag har lärt mig att inget blir som man tänkt sig, så jag tar en dag i sänder och försöker att inte tänka så mycket på framtiden.
Är du bortskämd? En riktig prinsessa! Jag är mina föräldrars förstfödda dotter - vad mer kan jag säga? :)
Vad gör du i morgon? Går till frissan - äntligen!!!
Vad är det värsta du vet? Småsinthet. Missunnsamhet. Kalla människor. Backstabbing. Samt kallt väder, att vara åksjuk och nylonstrumpor som kliar.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Jag vågar inte säga, mamma läser den här bloggen...
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Oj, svårt! Madonna för karriären, Angelina Jolie för att hon använder kändisskapet till att hjälpa andra och Meryl Streep för att hon är en sån überkvinna kanske?
Vad längtar du till? En rolig grej senare i år som hittills är hemlig. Och att min bästis, Soffan, kommer hit om tre veckor!
Har du bra vänner och äkta vänskap? Man kan inte önska sig något bättre!
Vad använder du för shampoo? Tigi Bed Head för brunt hår.
Vad är det finaste du fått? Min vigselring den 25 november 2007! Jag och Beats ritade den ihop med juvelleraren. Den är av vitt guld och med en röd spinell-sten från Sri Lanka.
En speciell dag du minns? För många att rabbla upp!
Hur gammal är du? 29
Tycker du om någon just nu? Mr Beats, always and forever!!
Du samlar på? Böcker
Gröna eller röda äppeln: Gröna Granny Smith
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma, pappa, Beats eller bästis
Gillar du golf? Jag har faktiskt grönt kort och spelade när jag var yngre, men det är lite för långsamt för mig. Och dyrt!
Vilken tid gick du upp idag? Nio
Har du sovit i din egna säng inatt? Haha, ja.
Har du strumpor på dig nu? Japp. Puderrosa med silvertrådar.
Är det okej att gråta? Oja!
När grät du senast? Gråter en skvätt varje dag, ofta när jag är glad eller rörd.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Operera ögonen med laser. Köpa en pittoresk sommarstuga i Sverige, gärna Österlen.
Bär du glasögon eller linser? Linser varje dag sedan jag var 13. Har styrka -5. Ibland glasögon - piloter från Prada.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Inte det minsta, Jag är en riktig budgettjej.
När går du upp ur sängen en helgmorgon? Vi brukar käka lite för-frulle och läsa tidningar i timmar, så runt 12 kanske?
Har du piercing? Nej. Hade tid att pierca läppen när jag var 16, men avbokade i sista stund. Tur! Däremot tatuering som jag ångrar djupt...
Vill du gifta dig? Jag är ju redan en fru! Men vi funderar på ett bröllop till faktiskt - ett mer storstilat än förra gångens spontana rådhusvigsel i Köpenhamn.
Vill du ha barn? Absolut! Minst två.
Solar du ofta? Nej. Bor ju i en dammig storstad!
Är du bra på att laga mat? Medel. Jag är ganska duktig på att improvisera med fisk faktiskt! Enkla grejer - fisk i foliepaket med grönsaker och vitt vin till exempel. Och fisksoppor.
Är du flygrädd? Inte det minsta. Då vore mitt liv jobbigt. Däremot blir jag lätt åksjuk, särskilt under kortare turer.
Hur vig är du? Helt stel
Är du musikalisk? Litegrann tror jag. Jag hittar lätt rytmer och toner och sånt. Gillar att sjunga och spelade mycket piano som liten.
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten
Vilken är din favoritglass? I Tokyo - frozen yoghurt från Golden Spoon i smakerna Chocolate Caramel och Strawberry Banana. I Sverige - Solero.
Tror du på ett liv efter döden? Ja. Jag måste tro det, annars känns allt väldigt hopplöst.
Tycker du om sushi? Såklart! Särskilt tonfisken, bonito och sötvattenål penslad med tjock soja.
Vad äter du helst när du ser på film? Smågodis
Bor dina föräldrar tillsammans? Nej
Har du tandläkarskräck? Nej
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Det går i perioder. Jag jobbar bra på morgonen.
Vilken ögonfärg har du? Frostigt blå.
Har du någon gång gråtit dej till sömns? Gud ja!
Biter du på naglarna? Nej. Slutade när jag var 15.
Röker du? Till fest blir det Vogue Mentol, den svagaste varianten. Jag vet att det låter hemskt, men jag älskar att röka. Men bara på min villkor - jag vägrar bli beroende! Ciggaretten ska vara en riktig "treat" som man unnar sig vid speciella tillfällen. Nu var det till exempel 3 veckor sedan senaste ciggisen.
Hur ofta tränar/motionerar du? Jag promenerar nästan överallt, varje dag.
Senaste låt du hörde? Någon tysk techno som Beats blastade på morgonen.

Inga kommentarer: