torsdag 26 mars 2009

LA NOUVELLE FRILLA ♥ (?)



En studie i min nya frippa! Jo, jag är nog ganska nöjd faktiskt. Känns uppfriskande med lite nytt. Fast jag SAKNAR längderna, det gör jag.

Vilket lustigt utseende jag har förresten. Jag läste inne hos bloggkollega Sandra att hon i såna där tester på internet där man kollar vem man är lik jämt får upp asiater. På nätet vet jag inte, men i verkligheten råder ofta stor förvirring kring min RAS (kan det finnas ett mer OBEKVÄMT ord - RAAAAS). Asiater (japaner mest så klart) tror att jag har en smula japanskt påbrå. Västerlänningar här i Japan tror också ofta att jag är delvis asiat. Jag har ju så sneda ögon! Latinos tror att jag är latina. Och i Europa, framför allt när jag bodde i London, var det ett ständigt tjat om östeuropa, mest Polen.
Det är inte ofta folk tippar att jag är skandinav, allra minst svensk. Japanerna får absolut inte ihop det - ska inte en svensk vara ljus, lätt fräknig och ha rena, stabila drag med framträdande käklinje?? Däremot har jag LÅNG NÄSA säger dom, och det är ju europeiskt. Dom avundas våra långa näsor, japanerna. Eller snarare gillar dom inte sina egna små platta. Jag tycker dom har supersöta näsor - små knappar! Jag skulle byta ut min snabel mot en nätt liten knubbnos vilken dag som!

Inga kommentarer: