tisdag 18 november 2008

Dagens schmink ♥




Vi börjar dagen med lite sminketips!
Idag har jag sminkat mig så här:

1. Tunt med foundationcrème, MAC Studio Fix Fluid i NC25
2. Puder på näsan, pannan, ögonlocken och hakspetsen, MAC Studio Fix Foundation Powder i NC25 (ta inte puder över hela ansiktet om du har ens antydan till torr hy så här i vintertider. Puder torkar ut ännu mer, även mineralpuder)
3. Rogue, Make Up Store Blush i Passion (ljusrosa med skimmer, väldigt vinterfrostigt och fint!)
4. På ögonlocken rosa- och champagneglittrig mix från palett 01 från japanska Kanebo Coffret D'or. Lite highlighter under brynen, och över locken blandat rosaglittrig skugga mot ytterkanterna och skimrande liljevit över hela locket.
5. Flytande, svart eyeline från MAC på övre locken. Under ögat YSL svart kajalpenna. Jag målar inte ända in till inre ögonvrån för att ge illusion av ögonen som sitter längre isär.
6. Tusen lager kolsvart Volume Glamour Ultra Black från Bourjois
7. Ögonbrynen fyller jag i med brun penna från Rimmel.
8. Transparent gloss på läpparna med bara en hint av guldigt rosa, MAC Tender Tone SPF 12 i Hush Hush. Var noga med att ALLTID ha solskyddsfaktor i ditt gloss eller läppbalsam - vintersolen är ilsk!
9. Vampigt rött nagellack från FACE Stockholm i #2 som du snart kommer kunna vinna här på bloggen!!! Håll utkik, det är grymt snyggt!

Det var det hele! En bra basmakeup tycker jag.

Inga kommentarer: