måndag 17 november 2008

Men GUD vad smal jag blev!




Helt otroligt - fem kilo mindre på bara en vecka!

Nädå, skojar bara. Och försöker skapa INTRESSE.

Inte har jag blivit något smalare på en veckas light-laxerande dietpiller. Fast kanske är jag fel person att testa just sånt som gör att maten går rakt genom systemet - är man som jag katastrofal i närheten av laktos så vet man att det mest laxerande som finns är en latte. Och även om jag OFTAST tar sojamjölk så finns inte alltid alternativet och är jag RITKIGT kaffesugen så tar jag en kaffe med riktig mjölk och betalar sedan priset efteråt i form av mördande kramper och total eh... detox av insidan. Och eftersom jag gör den här ofrivilliga rensningen någon gång varje vecka så kanske inte effekten av tabletterna blev så tydlig.

Under hela dietpillerveckan har jag dessutom ätit som vanligt, och i slutet av förra veckan anländer en last svenskt godis och då FINNS inte längre ordet "nyttig" i min tankevärld. I övrigt käkar jag ju redan ganska nyttigt - inga konstigheter men massa grönsaker, massa ris och fullkornsbröd, japansk mat som rå fisk, sobanudlar, tofu och miso i mängder och mycket nötter och torkad frukt. Och så mastodonta mängder godis hmmmm... Fast jag tror att olika personer är olika känsliga för socker, och jag har ALDRIG känt förändringar i min vikt beroende på hur mycket godis jag käkar. Fett däremot sätter sig DIREKT på mig. Men kolhydrater och socker - inga problem. Än så länge. Testade under ett par veckor någon form av GI med mycket olivolja och fett men inga kolhydrater, och jag gick UPP i vikt. Så det är nog väldigt individuellt hur man ska käka för att hålla sig på sin trivselvikt.

Hur som helst - jag känner ingen dragning till offentliga toaletter, eller toaletter i allmänhet, och lägger nog idén med laxeringsgrejer på hyllan. Och det blev bekräftat av flera japanska vänner att mina "dietpiller" egentligen var en kinesisk medicin mot förstoppning. Känns så där lockande. Hade inte nappat även om jag slimmat ner till en Agyness Deyn-fjäder. Även om jag under hela testveckan aldrig kände behov av att fästa en portabel klosett baktill så blev det nog liiiiite ökad aktivitet, och det är jag hemskt gärna utan. Jag har många hobbies, men att häcka på tjutta är INTE en av dem. Det gör jag tillräckligt mycket ändå med min skruttiga minikissblåsa och mina ilskna laktosmage.

Denna vecka ska något nytt mirakelmedel provas i JOURNALISTIKENS heliga namn. Har inte bestämt vad bara. Ska ner på min lokala drugstore och kolla. Några tips på något japanskt dietgrejs som bör undersökas???

Inga kommentarer: