onsdag 12 november 2008

En shot för FOREVER YOUNG BEAUTY! ♥



Jag tar mig en dundershot för huden! Alla japanska tjejer är galna i kollagen, ni vet det där elastiska i vår hud som tids nog tynar bort och lämnar huden rynkig? Kollagen i krämer, för all del, men framförallt är det poppis att ÄTA och DRICKA kollagen. Det är inte så konstigt som det låter, kollagen är ett protein som finns i alla djur, så kött, kyckling och fisk är naturliga källor för "forever youth skin".
Vill man vara extra petig tar man också en kollagendrink om dan. Den här smarriga drinken, Shiseido Collagen Update, som landat i mitt kylskåp (tack Malin!) består av kollagen från fisk samt koreanska örter, Q10 och lite annat, och en shot om dan lovar att öka på kollagenproduktionen i huden. Och det behövs som sagt för oss på fel sida 25 (det är där utförsbacken börjar säger proffsen). Drinken är megaäcklig, jag bara tänker FISKOLJA FISKOLJA, men vad gör man inte för sin bihaku, beautiful skin?

Just det, någon undrade hur det går med mina dietpiller. Jag känner ingen ny smalhet än, men rapporterar när kuren är klar! Det är någon form av laxering, det står nu helt klart efter rundfrågning bland japanska kompisarna, men det är knappast så att jag gjort badrummet till min borg.

Inga kommentarer: