onsdag 26 november 2008

Mysteriet med jordbävningar

Det är lustigt hur jordbävningar blivit en naturlig del av vardagen. Bara småskak, tack och lov, och så hoppas vi det förblir. Men ibland HALLUCINERAR man att det bävar. Både jag och Beats har känt jordbävningar idag, jag i morse och han på kvällen, men inget av skaken är på hemsidan som listar alla skalv. Vi har alltså hallucinerat. Är man lite trött och svajjig ligger det nära att skylla på jordbävning - "Nämen, nu är det visst en liten bävning, känner du?". "Öh, njäe, eller JO, vänta, jag känner den!!". Andra gånger är det faktiskt ett litet skalv, men då tror man att man drabbats av yrsel. De är så diskreta de små skaken, och vårt hus är ett mjukt höghus som svajar lite mysigt när det är igång. Fast bara småttingarna är mysiga, när dörrarna börjar slå och småsaker trillar ner blir jag nervös. Och pedanten i mig blir nervös - vält FÖR FAN inte ner mina uppradade parfymflaskor jordjävel!
Well well, antar att dagens "bävningar" kan skyllas på gårdagens firande. Ska ju skriva om det också, bio med Danne Craig himself och sen romansmiddag, men det får bli i morgon. Är hetsad som attan av jobb som aldrig verkar ta slut, hilfe hilfe... Nån som vill vara assistent - ingen lön, men roliga och BELÖNANDE arbetsuppgifter! Japanska är ett grundkrav.

Inga kommentarer: