måndag 17 november 2008

En liten summering av min helg ♥

Dååålig bloggflicka - en hel helg har gått och inte ett enda inlägg har jag gjort. Nänä, nu går det bara utför...



Men Maria-san har varit ute och roat sig ser ni!
I fredags hade vi överdådig middag på nyöppnade Medusa i Ebisu. Det var tjusiga viner, ostron, pilgrimsmusslor, många vuxenpoäng och skyhög nota. Men ibland är det ju så trevligt att verkligen FROSSA och ha nästan lite av en romersk ORGIE. Tack alla som var med för en fabulös afton!

Lördagskvällen svängde mellan ytterligheter. Först Martinis i skybaren på Ritz med Beats (där man för övrigt kan beställa en Martini med äkta diamant i för 1,8 miljoner yen - jag har lekt mycket med tanken vad som händer om man har Tourettes och RÅKAR beställa den där drinken). Därefter enkel men ljuvlig sushimiddag och bubbelvin på Xen. Sedan blev det Yukis födelsedagsfest på en liten bar i Roppongi. Ett ställe helt i min smak - litet som ett vardagsrum, några zebrarandiga soffor utslängda här och var, levande ljus, darttavla och en enorm KARAOKEanläggning. Jag och Biola jammade loss och snart var hela rummet igång. Det är så hemskt att göra karaoke med japaner - de sjunger ju så satans FINT allihop! Inget fylleskrål på ironiska 80-talshits, utan väl inövade, smäktande ballader i en tonart som aldrig halkar snett.

Men, ser ni – en japansk kille tyckte uppenbarligen att även denna vrålviking sjöng ganska behagligt, för han kom fram till mig med en SONG REQUEST. Han önskade att jag skulle sjunga Mariah Careys "All I want for Christmas", och vem är jag att säga nej? Så där satt Maria Ahlgren i ett i övrigt tyst rum och försökte bemästra skönsång på en japansk ung mans begäran. Blev så glad - jag fick en REQUEST, tjohooo!!!

Vid tre gick jag upp till stora korsningen i Roppongi och kände helt plötsligt enorm ångest över mitt klädval - kortkort kjol, snäv skinnjacka, stövletter... Här, mitt i sexshoppingenklavens hjärta, måste ju precis ALLA ha tagit mig för en östeuropeisk glädjeflicka! Outfiten kändes ju så FRÄSIG och ROCKIGT CHIC när den åkte på, men här i Roppongis neonbadande köttmarknad smälte jag LITE för bra in bland tjejerna som stryker runt männen med "special offer". Snabbt in i taxi och hem till tryggheten i äktenskapliga bädden!
(Kan flika in beskrivning av aftonens outfit här, den ni ser på bilden - skinnjacka ASOS, kjol H&M, stövletter Ash London, nitskärp Zara, scarf och tshirt H&M, armvärmare marknaden under Shibuya station).

Igår tog vi tåget till Shinbashi och promenixade sen därifrån hela vägen hem till Shibuya. Blev nästan en mil. Det ni - hurtig är man! Pratade med mamma över skype, och kände hur mycket jag saknar min familj och så jäkla slitigt det är ibland att vara så långt borta från de viktigaste i världen. Fast nu är det bara en månad kvar tills vi åker hem över jul, och det kommer gå fort.

Helgen avslutades i god tradition med VEGGOBÖRGER med extra allt (guacamole, salsa, grönsaker mm) och ett avsnitt av BBC's British Style Genius. Ladda hem! Sen ner i sängen med boken jag läser om japanska kannibaler och rysa lite innan snarket slog till.

Det var min helg det! Har ni haft det lika bra söta läsare?

Love,
M

Inga kommentarer: