fredag 28 november 2008

Vilken konstig dag



Vilken märklig dag det blev! Vi vaknade i morse av att Beats var i ehuum... SVÅR SMÄRTA på grund av en misstänkt finne i örat. Han hade så ont att han legat vaken halva natten och vid åtta tog han steget att sjuka sig från jobbet (bra gjort - finnen visade sig vara en öroninflammation).
Så idag har det varit VÅRD AV SJUK MAN och jag flyttade in kontoret i sängen. Fram till halv fyra låg jag under täcket och jobbade medan min karl snarkade bredvid. Så kan också ett kontor vara! Jag håller på med en förhandling nu och det kändes lite roligt att ligga i sängen i pyjamas och hålla vuxna och professionella mailkonversationer.
Sen fick jag ångest och tog långpromenad och handlade hem en massa mat inför helgens traditionella frosseri.
Nu är det fredagskväll och vi sitter och käka glass och pizza och kollar på världens bästa program, British Style GeniusBBC.
Har fortfarande knuten jag sov igår på huvudknoppen.

Igår var vi förresten med ett gäng från IKEA som är i Tokyo på researchresa och käkade. Bokade bord på en av de bästa izakayas jag varit på, Galali i Omotesando. Grymt mysigt, gömt litet ställe med fantastiskt japansk säsongsmat. Vi käkade grillad fisk, grillad val, grillad pumpa och sötpotatis, kycklingspett, krabb- och svampsallad, lotusrot i ponzu, misomarinerad tofu och massa massa annat. Så gott. Till det sake i träkrus (fast vin till mig, har inte fastnat för den där saken än). Leta upp Galali om ni vill ha en riktigt autentisk izakaya-afton med en orgie i god mat UTAN att belasta bankkontot särskilt mycket. Perfekt ställe att ta besökare till!
Efter restaurangen blev det skybar på fyrtionde våningen på Cerulean Hotel i Shibuya. The magic of the tokyo night, aaah...

Nä, nu tillbaka till televinken och mannen med finnen... Dagens outfit är för övrigt pyjamas med Hello Kitty från H&M samt för korta mysbyxor med enorma knän från Uniqlo. Fresh!

Inga kommentarer: