torsdag 27 november 2008

God morgon Sverige, från Tokyo med kärlek ♥





Klänning Zara, bälte Zara, kappa Thomas Burberry, stövlar Osmosis, väska Marc by Marc Jacobs

Nu ligger ni och gottar er i era varma sängar på andra sidan jordklotet medan jag stretar på i regnet... Nej då, skojar bara. Fast det är sant att det regnar, som satan faktiskt, och det är sant att jag stretar, fast på ett bra sätt. Har så roliga jobb just nu - för tillfället önskar jag inte att jag var någon annan än mig själv. I alla fall när det gäller var jag bor och vad jag sysslar med. Ska vi in på mer ytliga detaljer så kan jag lova er att det finns MÅNGA jag hellre hade varit - känner mig svullen och ful och har grå utväxt i håret.
Men det gör inte så mycket, för jag bor i Tokyo, jag har en nästan parodiskt stor kärlek i mitt liv i form av Beats, jag sitter på ett kafé och skriver på min första BOK för ett av Japans största förlag, och jag har precis fått ett nytt, fantastiskt roligt jobb för shu uemura. Jag ska bli en slags redaktör för en grej hos dem nästa år, tillsammans med en amerikansk modeskribent och författare som jag länge beundrat och till och med intervjuat. Hur roligt?! Är alldeles lyrisk.
Har precis varit på shu uemura HQ i Shinjuku och pratat detaljer, och träffade också pr-chefen som jag gör några projekt för just nu. Fick finaste kritiken på texterna jag gjort för deras kommande kampanjer, blir så glad. Jag har världens tunnaste hud, och lika bruten jag blir av dålig kritik, lika lycklig blir jag när någon säger att jag gjort något bra.

Åååh vad härligt livet är nu! Och Beats är världens bästa och jag är så kär i honom att jag nästan blir yr. Han är glädje intryckt i en hemskt stilig förpackning. Han är som en hundvalp. Varje morgon går han upp en timme före mig, och när han hör att jag tassar upp kommer han skuttandes. Då har han suttit och laddat en timme och varit ensam, men så kommer frun upp och så studsar han runt mig och viftar med armarna och pussas och lyfter runt mig och busar. Jag är mest morgonsur och bara "Meeeeh, jag måste kissa...". Sedan är jag lika hundvalpig på kvällen när han kommer hem från jobbet. Studsig och glad och med en pussmun som aldrig slutar struta. Önskar att alla tjejer fick ha en kille som visar dem så mycket kärlek som min man gör. Och så klart att alla fick vara lika rasande kära och betuttade i någon som jag varit i honom sedan 3,5 år! De senaste åren har varit väldigt väldigt tuffa för mig på många sätt och jag har upplevt sorg och ledsamhet som jag undrar om jag hade kunnat tackla om jag inte hade haft min klippa - min underbare, kloke, uppmuntrande sidekick.

Nej hör ni, nu dillar jag. Tillbaka till jobbet NU fröken Maria!!! Har ännu en deadline idag och är låååååångt ifrån klar.

Inga kommentarer: