måndag 2 februari 2009

Ät min fot! Om ett besök hos Dr Fish




Igår provkörde jag för första gången i mitt liv Dr Fish, alltså fotvårdsbehandlingen där man stoppar ner fötterna i ett bad med små köttätande fiskar. Fiskarna käkar upp död hud (aaah, det vattnas i munnen!) och metoden används mot hudproblem som psoriasis.
I Tokyo kan man behandlas av Dr Fish på Oedo Onsen MonogatariOdaiba. Det kostar ungefär 1 500 yen för en kvart. Först trodde jag att jag skulle tuppa av när jag doppade ner fötterna och fiskarna bara STORMADE till. Det kittlade och kändes nästan som elektriska stötar när de gnagde. Men efter en stund var det faktiskt nästan mysigt.
En konstig grej var att de intresserade sig oerhört för Beats behåring. De var helt tokiga i hans vader!

Nu undrar ni så klart - blev fossingarna bebislena då??
Svar: På sina ställen känns faktiskt huden lenare, men de mer ruffiga områdena är lång ifrån mjuka. Det är mer en plojgrej - är man ute efter sandalsnygga fötter är en fotfil eller salongspedikyr hundra gånger mer effektivt.

Inga kommentarer: