torsdag 19 februari 2009

Go on, hate me! ♥

Eftermiddagen på RITZ-CARLTONs spa var f-a-n-t-a-s-t-i-s-k. Är så chillad nu att jag knappt orkar skriva.

Jag fick en och en halv timmes massage med heta stenar. Massösen fokuserade på mina axlar som är hopplöst stela efter alla timmar vid datorn och allt släpande och kånkande. Hon körde programmet "Back Bliss" och knådade och skrubbade och smorde ryggen alldeles babymjuk.

Sen fick jag en facial - en emergency remedy för vintertorr hy. Innan hon började studerade hon min hy under en lampa med ultraviolett ljus som tydligt visar hur olika områden mår. Runt mina ögon och mitt på kinderna var det knalligt lila - ett tecken på totalt uttorkning.
Efter maskerande och smörjande med ESPA's ljuvliga produkter är jag nu som ny. Jag har varit så satans glåmig på senare och det gillar INTE hudvårdsfascisten i mig.

Jag fick också akupressur, skalpmassage och en renovering i dekolletaget. Så håll i tanten, Beats! Nu blir det urringat!

Vilken underbar eftermiddag. Vilket underbart ställe! Såklart, det är ju bloody Ritz-Carlton på 45e våningen i en skyskrapa i centrala Tokyo - det blir nog inte mer världsklass. Måste nog nypa mig lite i armen!
Det var tungt kan jag lova att ta sig ur den fluffiga morgonrocken och de mjuka tofflorna och tryckas in som en sardin på tunnelbanan bland stoj och stök.

Nu sitter jag i mitt vardagsrum och har precis spelat in veckans moderapport till TOKYO METPOD. Vi körde över skype idag - skönt.

Inga kommentarer: