måndag 2 februari 2009

Spa, sprit och karlar i kjol



Hoho, megabloggigt! Både outfit- OCH matrapport! Så här såg vi ut igår när vi var på onsen-badet. Onsen är ju ett badhus med heta, naturliga källor, och inget spa, men det finns ändå ofta en massa massager och behandlingar man kan göra (förra året gjorde jag fotbad som drog ut allt gift ur kroppen och vattnet blev till min fasa MÖRKBRUNT!). Förutom kroppsvård erbjuds även själavård, och det finns generösa möjligheter till både öl och sake. På Monogatari, där vi var igår, finns till och med en bar där folk super till det och blossar cigg i sina yukatas. Fast den skippade vi. Istället käkade vi ramen (Beats) och soba (jag) och drack te.
Hela dagen gled vi runt i våra yukata. Jag ÄLSKAR att ha på mig yukata, det är så skönt. Och så gör den smala kimono-liknande modellen att man liksom trippar fram alldeles kvinnligt och näpet. Riktig kimono däremot sägs vara en plåga och omöjlig att andas i - de knyter typ sönder revbenen på en.
Beats är också en riktig dish i sin yukata.

På tal om Beats så rasade han in nu. Han kan verka så lugn och fin, men skenet bedrar. Hemma sprätter han runt som som en lycklig rabieshund. Han säger att han blir så glad när vi är tillsammans och det är underbart fint. Men ibland får jag säga till på skarpen att nu får det minsann vara lite lugn i luckan. Nu håller vi kväll! Han tjoar och stimmar och nyps och kivas och tutar. Nu är det hyperaktivitet som involverar att bygga upp en del av teknikparken på en ställning.

Nu ska jag se tv, sen sova. I morgon ska jag upp i ottan och följa med på inspelning med TV4 och Carolina Gynning.
Jag är alldeles matt i skallen. Jag har jobbat 13 timmar och är slut som artist.

Nighty nighty!

Inga kommentarer: