tisdag 17 februari 2009

Hundvagn - det nya Bugaboo



Precis vid oss ligger Mr Mac. Där finns vagnar i alla storlekar, former, färger och prisklasser. Men lattemorsor göra sig inte besvär - latteHUSSAR däremot är kundkrets galore. Mr Mac säljer nämligen bara vagn för småhund. Längre ner i idylliska Daikanyama ligger hundmodebutikerna tätt. Och bagerier för hundar, spa för hundar och chica fik för henne och hunden.
Det här gänget körde förbi vårt hus härom dagen. Jag vet inte hur det hände, men plötsligt hörde jag min egen röst:
"KAWAAIIIIIIIIIIIIIIIIIII desuyo! Can I please please please take picture of cutie cutie cutie little doggy naaaaaaaaaw!"
Någon blir sakta men säkert mer och mer japan för varje dag.

Ändå undrar jag - hur gör djur när de måste kissa? Nosar de runt och pinkar revir i vagnen??

(Meddelande till Beats: Får jag inget minivovve innan året är slut så har du ätit din sista fru-bakade pannkaka!)

Inga kommentarer: