torsdag 5 februari 2009

The girl with the golden touch ♥


Igår packades jag återigen in i guld på UMO's salong i Ginza. Japanska UMOSEN har tagit fram en extremt fuktgivande behandling som slätar ut linjer, jämnar ut pigmentfläckar och ger en, bokstavligen, gyllene lyster.
Hemligheten bakom dunderbehandlingen ligger i en kombination av ämnet Gamma PGA, ett extrakt från den nyttiga sojabönan som är TIO gånger så återfuktande som något annat känt ämne, en nano-mist med minimala vattendroppar som tar med alla ämnen längst ner i huden och blad av 24 karats guld.

Jag har tidigare skrivit om mina Gold Facial Treatments i Damernas Värld, men det var ett tag sedan jag gjorde en sist. Men igår var det dags!
Det är min kompis Arica som gör dem på mig, och hon är så pysslig och skämmer bort mig som en prinsessa. Efter två och en halv timmes marinerande i gamma PGA-syror och rent guld var jag som en porslinsdocka i huden. Jag smetade inte ens på foundation när vi efter behandlingen gick på Penninsula Hotels skybar, Peter, och tog en drink.

Är man inte i Japan kan man bland annat göra UMO Gold Facial på The Refinery Harrod's i London. I Japan kostar en session från 20 000 yen (2 000 kr), men jag tror att salongerna i övriga världen lägger på lite extra.

Det är galen dekadens och det tycker jag är underbart ibland! En sån här behandling är perfekt att göra till exempel inför sitt bröllop eller att ge till någon i födelsedagspresent. Den är mest effektiv på äldre hy, så är du ung och slät så spara pengarna. Mest effekt blir det på mogen hy med gott om rynkor och pigmentfläckar. På såna ungdomar som mig (!) blir största skillnaden att huden blir sammetsmjuk och får fantastisk lyster. Men mest känns det ju så satans coolt att packa in hela ansiktet i GULD! Kleopatra, släng dig i väggen!

Så vinner du på lotto eller vill fira något speciellt - go for it!

Inga kommentarer: