onsdag 11 februari 2009

Jag modellar Odd Molly höst/vinter 2009 ♥





Stoppa pressarna! Igår jobbade Maria Ahlgren som MODELL. Flott va! Eller levande provdocka ska man kanske säga. Whyred och Odd Mollys showroom i Tokyo har inköpsdagar för höst och vinter, och jag var live-mannekäng. Om någon vill se hur ett visst plagg sitter på en "vanlig tjej" så ropar de in mig. Alla de stora butiksjättarna som United Arrows, BEAMS och ISETAN hade folk på plats. Jag struttade mest runt i söta klänningar och overkneestrumpor med lockat hår och serverade kaffe och poserade på snapshots.

Igår var det inköpsdagar främst för Odd Molly - nästa vecka ska jag vara provdocka för både Whyred och Odd Molly på modemässan ROOMS. Jag ÄLSKAR Odd Mollys kommande kollektioner. Jag brukar annars inte vara ett jättefan, det är ofta samma återkommande mönster och känns lite uttjatat, men höst och vintern blir fantastisk, tro mig! Kläderna var mer "fitted" än vad de brukar vara, och det fanns en lite rockig känsla mitt i alla ryska dockan-influenser, kimono-detaljer och indianmönster. Man blir riktigt GLAD av kollektionen, och för mig är det nästan alltid det kläder handlar om.
Nu hoppas vi bara att jag gjorde ett övertygande jobb så att Japans alla varuhus har galgarna fulla av svensk bohemia nästa vinter!

Jag kikade också lite på Whyred-grejerna, och de såg också mycket stiliga ut. Fast jag är ju mer girliegirl, så Odd Molly's rosa och lila happymönstrade klänningar fick hjärtat att slå allra hårdast! Vi får se hur det ser ut när jag ska ha på mig allt nästa vecka - ofta gör sig skräddade basplagg allra bäst på kroppen och inte på galgen.

Inga kommentarer: