torsdag 26 februari 2009

Dagens sminklektion - go happy glow! ♥


En liten treat till ma' ladies - dagens HAPPY MEJKU!

Jag brukar måla mig ganska "kallt" med frostigt vitt på ögonlocket och rosenröda kinder, men idag blev det lite mer värme och glow. Häng med!

1. Idag blev det först primer från Anna Sui - min hy är så jädrans vintertorr och jag ser ut som 80 i huden. Primer slätar ut vecken lite.

2. Som alltid, på med MAC Studio Fix Fluid Foundation i NC25. På nosen och hakan MAC Studio Perfect Powder - använd så lite puder du bara kan om du också är torris!

3. Lite puder som bas på ögonlocken. Sedan FACE Stockholm Eye Dust i Vanity - en härligt skimrande blandning av varmt gammelrosa och glittrigt guld. Jag duttar med fingret. Det gör inget om lite trillar ner på kinden, jag borstar ut det till lite skimmer.

4. Svart kolpenna (YSL) runt hela ögat. Tjockare linje ju längre ut vi kommer (inget alls i inre ögonvrån). Jag smetar på ordentligt, det får gärna se sotigt och lite rebelliskt ut. Idag körde jag även kajal på insdan av fransraderna för intensiv, eh, kattblick (!).

5. Hysteriska mängder mascara - jag tror jag har ca fem tjocka lager både uppe och nere. Älskar min svarta KOSÉ Marvelash Black Vinyl Mascara mer och mer för varje dag - den är grym och sitter som berget. Den har också inbyggd "eyelinereffekt" och lägger sig supersnyggt på insidan av fransraden.

6. På med brynen! Brun penna från Rimmel. Idag lite rakare form än de vanliga "vingarna".

7. På lipsen krämiga, glossiga och fuktgivande MAC Tendertone Lip Balm i Hush Hush.

8. Över kinderna, på nästippen och över pannan borstar jag lite superljust bronzingpuder från Shu Uemura. På kindbenen ett mörkare bronspuder (fast ändå ganska light), som är matt och inte glittrigt som många bronzers.

9. Ready to rumble! (eller gå till Starbucks och jobba i alla fall...)

Inga kommentarer: