onsdag 4 februari 2009

KEB - ekochic svensk hudvård ♥

Jag avverkar ansiktkrämer som andra avverkar kalsonger. Men så är det när man har en törstig hy som ständigt måste förses med sköna mjukgörare.
För ett tag sedan fick jag möjlighet att testa nya svenska hudvårdsmärket KEB. KEB står för Kebnekaise och konceptet bygger på att hitta skönhetshöjdarna i vår orörda svenska natur. Allt är naturligt och inget har testats på djur. Det rena tänket sträcker sig ändå till förpackningarna, som är helt återvinningsbara.

Under ett par veckor har jag använt rengörings- och fuktprodukter ur KEB's Discovery Kit. Och här är min dom så här långt:

* Purifying Cleansing Foam - Superskön löddrande ansiktstvätt som tar bort varenda uns makeup och smuts utan att huden känns stram efteråt. Jag tar till och med bort min envisa japanska mascara med den. Den luktar knappt, bara lite fräscht tväligt. Älskar skummandet!

* Artic Toner - Efter att jag tvättat ansiktet gillar jag att dabba på ansiktsvatten. Det ger extra fukt och huden fräschas upp och får extra lyster. Men det måste vara milt, det är superviktigt! KEBs Artic Toner innehåller olja från blåbärets frö och vitamin E som hindrar fria radikaler och skydddar huden. Nu på vintern undviker jag att tvätta ansiktet med vatten så mycket det går, och varje morgon fräschar jag istället upp med några svep ansiktsvatten. Det känns jättebra - huden är mjuk, ren och klar.

* 24 h Artic Moisturising Cream - Doftfri lätt kräm som passar perfekt som dagkräm. Den skyddar huden från vardagsbekymmer som avgaser och dataflimmer och simulerar cellförnyelsen (viktigt för oss som passerat 25 för ett, ehum, tag sedan). Krämen passar perfekt för hud runt 30 när de första fina linjerna börjar göra sig påminda.
På natten kör jag dundersalvan Origins Mega Mushroom, men den är för fet för dagen. 24 Artic ger massa fukt men är ändå så lätt att man kan lägga smink ovanpå efter bara någon minut. Och DET gillar vi ständigt flängande unga damer!

Hemma har jag också KEB Intense Moisturising Cream, men den har jag inte hunnit testa än. Men den följer säkert i sina seriekollegors fräscha, uppfriskande och rogivande fotspår. Watch this space...

Produkterna är ganska dyra, från 350 kronor för rengöringsmoussen och uppåt, men så håller också ingredienserna hög kvalitet och är naturliga.
Discovery Kit med tre mindre förpackningar säljs dock för kanonpriset 450 kronor.

KEB finns bland annat att shoppa på NK i Stockholm och på eleven.se.

Du kan också köpa på KEBs hemsida.

Inga kommentarer: