fredag 15 maj 2009

"Fruit salad and bride please"


Flott värre - Beats kom och hämtade mig och kulan (SER ni den - som en FRAMSTJÄRT!!) på flygplatsen med chaffeur och vid midnatt var vi på plats på hotellet. Jag var hungrig som en varg och beställde direkt roomservice.
Roomservicedamen och jag hade kommunkationsbarriär:

Jag: Fruit sallad and some rye bread please.
Dam: Blide?
Jag: Eh... rye bread.
Dam: You want bride?
Jag: Eh no. Bread. Breeead. You know, breakfast... bread. Eh... Brown...
Dam: Blaaaun... Eh... I don't know.
Jag: It's on the menu. Ryyyyyyye breeead.
Dam: You have no menu?
Jag: Yes I... Forget it. Thank you.


Sen kom fruktsallader och Beats på om "copy" på kvitto.
Dam: You rike coffee?

Det är roligt med språkbarriärer. Förutom när man är så hungrig att magen känns som ett svart hål och klockan visar midnatt.
"You want bride". Den är klassisk.

Inga kommentarer: