söndag 31 maj 2009

Svar på era frågor, del 1 ♥



Hej söta ni!

Nu har jag svarat på några av era Qs. Tack också för söta ord och kommentarer - blir så rörd!

FRÅGA: Jag är nyfiken på din tatuering som du någon gång har skrivit om. Vad är det för motiv, är den verkligen så hemsk som du säger? När och var gjorde du den?
MARIA: Hemskare! Jag gjorde den när jag var säsongare i Alperna, i en S/M-shop i Innsbruck. Motivet snodde jag från en lapp som satt på mina snowboardbyxor från Burton. Jag var 19 år.



FRÅGA: Vi undrar lite om mobilabonnemang/kontantkort mm… Vilket abonnemang/kontantkort kan du rekommendera oss, som ska stanna i minst ett år (kanske mer…)?

MARIA: Jag har fast abonnemang med Softbank, och det funkar bra. De har kontantkort också. Softbank-butiker hittar ni precis överallt!

FRÅGA: Hur friade din man till dig?:)
MARIA: Det gjorde han aldrig. Vi bestämde oss över en vinfnittrig fredagsmiddag för att slå till ASAP och dagen efter ringde vi ner varenda ambassad i Europa samt kollade flyg till Vegas. Det blev Köpenhamn, alla andra hade så lång väntetid. Det var galet - vi var inte ens sambos och sen plötsligt skulle vi gifta oss! Men vi har aldrig för en sekund ångrat oss (ELLER, älskling???).

FRÅGA: Har ni några namn på g till bebben?

MARIA: Hmmm, vi är mycket oense. Beats gillar namn som jag tycker är torra, och han tycker att mina är hippie. Men det blir en japanskt touch, i alla fall om vi får en flicka!

FRÅGA: Jag tänkte beställa kläder från forever21 (så fina grejor!), och undrar mest, är det japanska ministorlekar eller kan jag klämma mig i en medium om jag har medium här hemma tror du?
MARIA: Det är ju från USA, så du kan nog lugnt köra vanliga sizen!



FRÅGA: När du kom till Japan - bokstavligen steg ut på den japanska myllan - vad var det första som du uppmärksammade som annorlunda?
MARIA: Hjälp, var börjar man… Språket, att det knappt finns några andra utlänningar, maten, dofterna, mentaliteten, artigheten, superservicen… Precis ALLT är annorlunda. Men exakt hur annorlunda det är förstår man nog först när man bott här länge och verkligen kommit in under huden. Det blir bara mer och mer exotiskt och svårförstått, paradoxalt nog, ju mer tid man tillbringar med japaner.
Läs gärna inlägg på min gamla blogg - är så kul att följa hur ens synsätt och intryck ändrats!

FRÅGA: Jag undrar var man kan köpa en hårfön med tratt i Tokyo?
Finns det särskilda “gajin-frisörer”? Har själv lockigt hår och problem med att hitta en bra frisör i Sverige redan.

MARIA: På SinDen i Harajuku hittar du både internationella frisörer (testa Sarah Davies) och tratt som passar på vanliga fönen!

Mer svar imorn!

Luvvluvv

Inga kommentarer: