tisdag 12 maj 2009

Jag blåser till Beijing!


I övermorgon åker jag till... BEIJING!!

Fick sån längtan efter Beats och beklagade mig över email till mamma och pappa. Direkt kom ett email tillbaka från pappa som undrade varför jag inte åker till Beijing då. I pappas ord: "Är ju lättare nu när bebben är integrerad än i rullebör". Vad rullebör är kan ni norrlänningar fnula på medan jag trippar runt på muren!

Så, i morse satte jag klockan tidigt och åkte till kinesiska ambassaden för att ansöka om ett expressvisum. Trodde jag skulle bryta ihop när jag insåg alldeles för sent att jag glömt passfoton och väl vid automaten var den ockuperad av en japansk gubbe som satt i boxen med öppen gardin och mixtrade med knapparna i en evighet.
Sen ringde jag ner varenda resebyrå i Tokyo och hittade till sist en biljett. Eftersom jag inte är betrodd i Japan med ett eget kreditkort (är ju bara WIFE på mitt visum och därmed tas det för givet att min man försörjer mig) fick jag skrapa ihop 65 000 yen i cash och åka ner till byrån med innan det hela var klart. Men nu är det KLAAAART!

I övermorgon åker jag och stannar fyra nätter. Jag blir Beats alldeles egna Pretty Woman på hotellet hoho! Som jag längtar!

Så nu efterlyser jag TIPS TIPS TIPS!!!
Vad ska jag shoppa? Vad ska jag äta (helst inte snoppar och sånt som Beats brukar tugga på när han är i Kina)? Vad ska jag titta på? TIPSA TIPSA!!

Invigde förresten nya sandalen från Le Talon. Visst är det TREVLIG? Jeanshortsen från Solberry är för övrigt ett av de sista plaggen som jag fortfarande ens får över höfterna. Varför sa ingen att även stuss (ok, den kan man räkna ut) och TORSO expanderar???!!!! Mitt nuvarande bh-mått är typ 300B. Jag vill ju ha snarare 75DDDDDDDDD nu när chansen bjuds.

Inga kommentarer: