måndag 25 februari 2008

Andra dagen på soloveckan

Idag är det lite jobbångest i bygget, men det har ju inget egentligen med min status som gräsänka att göra. Var duktig och from mellan 08 och 13.30, sedan klättrade jag på väggarna och var tvungen att ut och vädra mig bland folk. Tog med mig ca sju kilo researchpapper och promenerade bort till mitt älskade Brown Rice Café. På vägen snabbis in på Tower Record för att köpa lite lektyr, men inga nummer jag inte redan läst stod i hyllan (av tidningar jag var sugen på alltså).
In på Brown Rice, mumsa grillad tempeh med misodressing och brunt ris (såklart) och dricka den galet goda detoxjuicen (knallgrön). Jobba? Nja, man får ju pausa på luchen...

Efter en latte brast disciplinen totalt och jag vandrade istället runt på Harajukus bakgator och kollade secondhandbutiker istället. Hittade som tur var för min ekonomi inget jag ville ha. Sedan sväng på La Foret, där jag hittade en prima scarf.

Nu är klockan halv åtta på kvällen och jag ska ha tjejkväll med mig själv md filmen PS I Love You, vegoburgare med tidernas maffigaste sallad och svenskt lakrits.

Inga kommentarer: