söndag 3 februari 2008

Snödebut i Tokyo

Fick precis maffigaste chocken. Gick upp och in i köket för att hämta vatten och tror knappt mina ögon när hela landskapet utanför bländar mig av vithet. Hela Tokyo är snötäckt! Det är inte det där lilla tokyoitiska snöandet där flingorna smälter så fort de når marken utan riktigt hardcore-snöande. Känns mycket märkligt.

Var ute med 6 grabbar och barhoppade i Shinjuku igår. Började på världens lilleputtigaste bar, Albatross G på Golden Gai, ett kluster av 300 gamla nomiyas, alltså barer som tar in runt åtta gäster totalt, och som en gång i tiden var syndiga nästen för prostituition. Barerna är så små att man knappt kan vända på sig eller stå upprätt. Som små dockhus. Omöjligt att inte förtjusas sönder av!





Sedan hamnade vi på en musikbar med en faiblesse för 90-talsindie, mitt i djupaste Kabukicho, Tokyos i galenskap omätbara red light-distrikt.

NU - språngmarsch in till varma bädden!

1 kommentar:

Anonym sa...

Här ute i Warabi snöar det duktigt med, slaskigt som hemma i sverige fast här är slasket renare :O

Du går fortfarande till skolan i shin ookubo? Vet inte om du minns men jag kommentera för ett tag sen att jag skulle hit och plugga, har varit här nu i en månad och STORTRIVS! (förutom att jag gör av med för mycket pengar ... :p)

Var på Hobgoblin i Shibuya igår, trodde jag hamnat i london eller nått :O Till och med bartendern var autentisk :p

Måste försöka sova, 3 dagar med party sliter lite :) Vore kul att kunna träffas nåndag i korea town, få se en annan svensk som varit här ett tag! Om du inte misstycker det vill säga.

Oyasuminasai.