onsdag 6 februari 2008

Object of affection - Pandakameran från Polga

Häromdagen strosade jag runt på Loft, ett slags hobbyvaruhus i Shibuya som svämmar över av saker man vill ha - allt från retrolampor och japanska bantningspiller till snyggaste kalendrarna och överdesignade kaffekokare - och hamnade framför hyllan med "toy cameras". Här står de spexigaste kameror du någonsin sett uppradade och tävlar om din uppmärksamhet. Jag blev alldeles handlöst rusande betuttad i den här pandakameran och bara måste ha. Årets valentinepressy är solklar.





Visst är den en pärla! Pandakameran kan beställas online också, på Superheadz (bara på japanska tyvärr), tillsammans med en massa andra bedårande leksakskameror och mer proffsiga polaroidkameror från Polga (Polaroidkamera + Holgalins = Polga). Här finns mängder av roliga saker som de isbitsstora, kubformade 110-kamerorna som har kawaiiga djurtryck och hängs i nyckelringen, men också mer proffsiga polaroidkameror i galna förpackningar. Här är några extra fina toyisar.





Än en gång - japanerna knäcker på att göra saker som får en att se rött av ha-begär.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej, jag ska till tokyo i mars och undrar nu hur man hittar till Loft. Jag kommer bo i Shinjuku.
tack på förhand
mvh sara :)

Maria sa...

Hej Sara!

Ligger mitt i Shibuya, fråga vem som helst! Ut från stationen, över stora stora korsningen och sväng vänster vid Seibu-varhuset (första hörnet). Där ligger det, mittemot Zara. Lycka till!!