tisdag 19 februari 2008

Vårkänslor på japanska


Detta är så roligt - skönhetschefen på Vogue pratade mycket om att använda en kulturs traditionella dofter som lugnande terapi, och nämnde framförallt citrusfrukten yuzu och körsbärsblommorna, sakura. Dessa aromer är högsta hype här just nu enligt henne.
Så roligt då att se att Body Shops nya Cherry Blossom-serie inte bara är en affär för Japan, utan finns att få tag på i Europa, inklusive Sverige, också. Har inte testat serien än, men förpackningarna är fabbe, och andra sakuraparfymer jag sniffat på är himmelska.

3 kommentarer:

Linda sa...

Ja, visst är de där superhärliga? Har funnits i Body Shops fönster ett tag och man vill liksom bara köpa på sig allt.

Maria sa...

Så himla söta!! Har inte sett innan - vill haaaa! Bodybutter är fortfarande bäst :)
Kramis

Linda sa...

Bodybutter är verkligen bäst! Jag gick dock och köpte deras limited edition av bodybutter med pomegrenade (jag älskar allt som har med granatäpple att göra!) precis innan den här serien lanserades och de är ju inte direkt billiga :P
Men jag kanske inte kan hålla mig från att köpa en ny till...